Újraindult a légiközlekedés, sokan már nyaralnak, utaznak, de ne felejtsük el, hogy bizony sokan vannak, akik még a tavasszal elmaradt utazásuk visszatérítését nem kapták meg. Cikkünkben nekik szeretnénk segíteni, azzal hogy részletesen leírjuk, milyen munkafolyamatok zajlanak egy repülőjegy visszatérítés mögött.
Hogyan épül fel a folyamat:
- az ügyfél beadja a visszatérítési igényét az irodához, ahonnan a jegyet előzetesen vásárolta
- az utazási iroda az aktuális szabályoknak megfelelően hivatalosan jelzi a légitársaságnak a visszatérítési igényt
- a légitársaság elbírálja a kérelmet:
a.) vagy jóváhagyja és visszatéríti az összeget. Ebben az esetben az utazási iroda azonnal továbbítja a visszatérítést az ügyfél által kiválasztott formában (banki átutalás / utalvány)
b.) vagy elutasítja az igényt.
Visszaigénylés menete, lehetőségek és tanácsok
Áprilisban még nem gondoltuk volna, hogy hónapokat vehet igénybe egy repülőjegy visszatérítés. Az egyébként néhány napos folyamat, bizonyos esetekben hihetetlen mértékben elhúzódni látszik. Rengeteg kérdés merül fel utasainkban is, igyekszünk mindig mindenre válaszolni és segíteni őket. Ezért a következőkben leírjuk, hogy milyen üggyel milyen formában tudják a leghatékonyabban felvenni irodánkkal a kapcsolatot.
Ügyintézés távolról, egyszerűen!
A repjegy.hu-nál mindig is nagy fókuszt kapott az online ügyintézés, hiszen az kényelmesebb, gyorsabb, hatékonyabb. Nincs fizikai helyhez kötve, hogy valaki repülőjegyet vásároljon és ehhez kapcsolódó ügyeket intézzen, ma már mindent el lehet intézni telefonon és interneten. Nagyon sok esetben pedig – leterheltségtől és járványhelyzettől függetlenül is – csakis online, írásban lehet eljárni, hiszen így alacsonyabb az esetleges visszaélések kockázata. Arról nem is beszélve, hogy sok utasunk nem budapesti, így számukra az online ügyintézésen kívül nincs is más lehetőség.
Ennek megfelelően és a járványhelyzetet figyelembe véve irodánk továbbra is zárva tart, a legtöbb kollégánk otthonról látja el a feladatait, így a személyes ügyfélfogadás szünetel!
Ügyintézésnek megfelelő csatornát válasszon!
Telefon (06 1 510 0550, H-P: 10-18, Sz: 10-15)
Általános érdeklődéssel, repülőjegyekkel, járatokkal, menetrendekkel kapcsolatos kérdések megválaszolásával telefonos ügyfélszolgálatunk tud a leggyorsabban segíteni. Őket érdemes hívni, akkor is, ha valamiért nem boldogul az online foglalással, de ők intézik az online check in-t és különböző kiegészítő szolgáltatások, például poggyász, elsőbbségi beszállás, ülőhely, speciális étel, tolószék, kísérő hozzárendelését a foglaláshoz.
Ha nem érné el munkatársainkat azonnal, akkor érdemes figyelembe vennie, hogy vannak olyan időszakok, amikor leterheltebbek a vonalaink és előfordulhat, hogy többször kell próbálkoznia egy hívással.
E-mail (info@repjegy.hu)
E-mailen keresztül zajlik az élő foglalással kapcsolatos összetettebb ügyintézés: például a foglalás megerősítése, a repülőjegy módosítása, a lemondás, vagy a menetrendváltozás elfogadása/elutasítása. Itt jön képbe a kapcsolattartó személy fontossága, hiszen amikor megvásárolta a repülőjegyeket kötelező volt megadnia egy kapcsolattartót. Ez azért olyan fontos, mert a foglalás utáni ügyintézés során csakis a kapcsolattartó személy járhat el! Gondoljon csak bele, milyen károkat okozhat, ha bárki módosíthatna vagy töröltethetne egy repülőjegyet. Csakis az arra jogosult személytől fogadjuk el az ilyen igényeket, ezért ha emailt ír kollégáinknak, kérjük, azt az email címet használja, amelyiket a foglalásnál is megadott.
Figyelünk a biztonságra: a foglalást a foglalási azonosító, a kapcsolattartót pedig az email címe azonosítja. Az e-mailben küldött kérésekre és kérdésekre általában 24 órán belül válaszolunk, így munkatársainkkal való kapcsolatfelvételre bátran válassza ezt a formát.
Itt adhatja be az elmaradt utazása miatti visszatérítési kérelmet. Az űrlapot pontosan kell kitölteni, így kollégáink hatékonyan, a foglalást azonnal beazonosítva tudnak eljárni az ügyben. Itt fontos megjegyeznünk, hogy kizárólag azokkal a foglalásokkal tudunk foglalkozni, amelyek nálunk, tehát a repjegy.hu-n készültek. Ha Ön másik weboldalon, esetleg a légitársaságtól közvetlenül vásárolta a repülőjegyét, a visszatérítéssel is közvetlenül őket érdemes keresni, hiszen ilyen esetben csakis ők tudnak intézkedni.
Az űrlapot elegendő egyszer beküldeni, általános kommunikációra kérjük, ne használja! Ugyanakkor, ha már egyszer beküldte a repülőjegy visszatérítés igénylést az űrlapon keresztül, kérjük, más csatornán ne ismételje meg azt. Ezzel csak lassítaná az ügyintézést, mivel munkatársaink rengeteg kérést kezelnek folyamatosan, az utazási idő alapján felállított fontossági sorrendben. Kérjük, ne aggódjon! Válaszolunk, intézkedünk, de kénytelenek vagyunk sorrendet felállítani a rengeteg kérés között, a szeptemberi indulású utazásoknál erősebb prioritással bír a két nap múlva esedékes út.
Mi történik a benyújtott visszatérítési kérelemmel?
A hatalmas mennyiségű kérés feldolgozásában kénytelenek vagyunk priorizálni, ezért nem beérkezési sorrendben, hanem az érintett utazás dátumától függően foglalkozunk a beadott kérelmekkel. Munkatársaink mindig jelzik, hogy pontosan milyen szakaszban tart az ügye, tájékoztatjuk arról is, hogy a légitársaság felé benyújtottuk az igénylést.
A visszaigénylési folyamat elindításától számított általában 7-21 munkanapon belül bírálja el a légitársaság a repülőjegy visszatérítés kérelmet és utalja át a visszatérítendő összeget az ügyintéző utazási irodának. Azonban a jelenlegi helyzetben akár jóval hosszabb ügyintézési idő is előfordulhat attól függően, hogy a légitársaság milyen ütemben tudja feldolgozni a kéréseket. Ez valamelyest magyarázható azzal, hogy – amint az a legtöbb turisztikai szolgáltatóról elmondható – a légitársaságok munkatársai is csökkentett létszámmal és munkaidőben, megváltozott körülmények között dolgozzák fel a rendkívüli mennyiségű beérkező kérést. Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy az ügyintézési időt az első értesítések kiküldésekor jelentősen alábecsülték a légitársaságok:
Rengeteg beadott visszatérítési kérelem ugyanis a benyújtása óta változatlanul függő státuszban van, azaz a légitársaság még nem kezdte meg feldolgozását.
Ilyenkor közvetítő irodaként meg van kötve a kezünk, hiszen ameddig a légitársaság nem bírálja el a kérelmet, illetve nem utalja át irodánknak az összeget, mi sem tudjuk azt az utazóknak továbbítani.
Ki a felelős a késésért?
Ebben a helyzetben nem érdemes senkit hibáztatni vagy bűnbakot keresni, hiszen ezek a folyamatok nem kizárólag egy félen múlnak. Az utasok mielőbb szeretnék visszakapni a pénzüket. Van, aki türelmes, van, aki kevésbé. Mi utóbbit is megértjük! De látniuk kell, hogy az utazási irodák példátlan hónapokon vannak túl: feszített tempó, megnövekedett munkamennyiség a mérleg egyik oldalán, lecsökkent bevételek és bizonytalan kilátások a másik oldalán. Folyamatos harc az utasokért, a fennmaradásért és az egész iparágért, a szinte naponta változó szabályozások, korlátozások, feltételek között. A légitársaságoknál hasonló nehézségek: bevételek lenullázva, hatalmas költségek, minimális (vagy sok esetben semmi) külső segítség.
Fontos átlátni és megérteni a helyzetet, a motivációkat és a kapcsolódási pontokat, hogy mi mitől függ, mert talán így nagyobb türelemmel és bizalommal tudnak az érintett utazók a témához hozzáállni.
A COVID-19 és ez az elhúzódó válság, amit magával hozott, a légitársaságokat, az utazási irodákat és az utasokat egyaránt rosszul érintette, ezért kérjük, hogy aki esetleg még nem kapta meg a repülőjegy visszatérítést, amennyire lehetséges legyen türelemmel, mi mindent megteszünk!
Köszönjük!
Korábbi cikkeink: