Érdekességek Úti cél ajánló

10 ötletes reklám, ami után azonnal útra kelnénk

10 ötletes reklám, ami után azonnal útra kelnénk

Ugyan most már teljesen megszokott, hogy egy-egy ország videós anyagokkal népszerűsítse magát, az egyre ritkább, hogy sikerül ötletesen is bemutatniuk mindazt a szépséget és élményt, amit kínálnak az odautazóknak. A következőkben olyan videókat mutatunk be, amelyek kreatív, vicces vagy akár egészen szokatlan módon hívják fel a figyelmet országuk szépségeire – teszik ezt olyan nagy sikerrel, hogy legszívesebben azonnal megvennénk a repülőjegyet.

Portugáliában nem hagy el minket a remény

A koronavírus-járványra reagált a portugál turisztikai hivatal kisfilmje 2020 márciusában: egyszerre reklám és lélekemelő képsor ez a pár perc. „Ideje megállni” – hangzik el többször is a videóban, mondván, a természeti csodák és a műemlékek megvárnak, most az otthon maradásnak jött el az ideje, nem az élmények gyűjtésének. A benne látott képek, tájak pedig egyszerűen gyönyörűek, tényleg elérik azt a nyugtató hatást, ami a szándék volt. 


Vezesse le a feszültséget Izlandon!

Szintén a koronavírus-járványra adott ötletes választ az izlandi turizmus: ha már nagyon elegünk van a rossz hírekből, az otthon ülésből, és még a házi fodrászkodás is rosszul sült el, irány Izland, ahol meseszép tájakon nyugodtan kiordíthatjuk magunkból a feszültséget – senkit sem fog zavarni.

A kampány részeként készült az alábbi videó is tavaly nyáron, de most is aktuális: ha a bezártság után új élményeket szeretnénk gyűjteni, irány Izland.


Rigában minden (is) lehetséges

A rigai turisztikai hivatal rendkívül szórakoztató kisfilmjei láttán biztosak lehetünk benne, hogy Rigánál őrültebb és varázslatosabb hely valószínűleg nem létezik a Földön. Érdemes megnézni a kampány összes videóját: viccesek, eredetik, és mind különböző szempontból mutatja meg a lett fővárost. Legyünk gyerekek, idősek, sportolók, rendőrök, esetleg madárlesők, Rigában biztosan megtaláljuk a számításainkat.


Egy nap nyugalom a svájci vidéken

Ön mit szólna hozzá, ha egyszer csak megszólalna egy hirdetésen látható, barátságos, szakállas ember, és vidékre invitálná? Egy zürichi pályaudvaron pontosan ez történt: a digitális plakát igazából élőben közvetített Graubünden kantonból, egy helyi úr pedig nemcsak meghívta, hanem még vonatjegyet is nyomtatott az általában rohanó városiaknak, hogy egy kicsit megpihenhessenek és maguk mögött hagyják gondjaikat. A kanton turisztikai hivatalának ötlete remek, a kivitelezés is kiváló, a videó láttán pedig mi is legszívesebben felpattannánk az első gépre, ami Svájcba indul.


Töltse meg a szívét Írországgal!

Az ír turisztikai hivatal egy szívmonitort és egy kamerát adott egy párnak, majd pedig egy egyperces válogatást készítettek mindabból, amit a kamera akkor rögzített, amikor a szívük a leghevesebben vert az írországi nyaralásuk alatt. Egyszerű koncepció, a végeredmény pedig egy egyszerre személyes és univerzális válogatás a szigetország legszebb látnivalóiból. A videó végére pedig biztosak leszünk benne, hogy legalább egyszer el kell utaznunk Írországba a látottakhoz hasonló élményeket gyűjteni. Nem csak pároknak!


Új-Zélandon se adjuk meg magunkat a társadalmi nyomásnak!

Ha utazunk, úgysem fogjuk megállni, hogy ne készítsünk rengeteg fotót, ez a remek videó viszont arra inspirál, hogy legyünk kicsit kreatívabbak. Az új-zélandi turisztikai hivatal reklámjában Tom Sainsbury komikus „esik kétségbe” a sok ugyanolyan turista fotó láttán. Fogadjuk meg a tanácsát! Ha Új-Zélandon járunk, semmiképpen sem sablonos fotók készítésével üssük el az időnket, hanem tényleg éljük meg az utazást!


Krokodil Dundee fia felfedezi Ausztráliát

Ausztráliának sem kell a szomszédba mennie egy kis humorérzékért. Az ausztrál turisztikai hivatal videójában Danny McBride mint a híres Krokodil Dundee fia csöppen egy „filmbe”, ám rá kell döbbennie, hogy ez igazából egy hatalmas reklám Ausztráliának. Az ország csodáit pedig maga Thor, az ausztrál színész, Chris Hemsworth mutatja meg neki.

A kampány részeként több álelőzetes is készült a soha el nem készülő Dundee című filmhez, olyan ausztrál sztárokkal, mint Margot Robbie, Hugh Jackman és Russell Crowe.


Los Angelesben mindenkit szívesen látnak

Los Angeles saját kreatív ügynökségének filmjében a hangsúly a nyugati parti város sokszínűségén van. A megszokott látványosságok és sztárok helyett itt inkább az elfogadó hangulat a lényeg: a videó alapján a napfényes angyalok városában tényleg bárki jól érezheti magát!


A boldogságtól dalra fakadni a Fidzsi-szigeteken

A Los Angeles-ihez hasonló módon a Fidzsi-szigetek reklámfilmje is egy életérzést szeretne eladni, méghozzá sikerrel. Érezte magát már annyira boldognak, hogy dalra fakadt? Itt úgy fogja! – ígérik a videó címében, a néző pedig a végére kedvet kap hozzá, hogy azonnal a Fidzsi-szigetekre utazzon. A helyiek éneke a gyönyörű tájakkal együtt szinte megbabonázza a nézőt.


Ön járt már Dél-Koreában?

A koreai turisztikai központ Have you ever…? (Ön már…?) videóiban az a nagyszerű, hogy többségében olyasmiket mutatnak be, amiket nagy valószínűséggel csináltunk már – na de nem Dél-Koreában! Már egy videó után azt érezzük, hogy Dél-Koreában még a metrón is sokkal nagyobb élmény utazni, mint bárhol máshol a világon. Ezek mellett a legszebb vidékeken és legpörgősebb városokban mutatják be, hogy milyen hajnali négykor vásárolgatni, egy sárfesztiválon részt venni, vagy elmenni egy K-Pop koncertre – mi pedig már nézzük is a repjegyeket Szöulba.


Hasonló tartalmak: