A COVID-19 néven ismert Koronavírus-járvány nehéz helyzetbe hozta mind az utasokat, mind az utazási szolgáltatókat. Korlátozások, beutazási tilalmak, karantén lehetősége, egészségügyi kockázat és bizonytalanság sújt mindannyiunkat.
Sokan szeretnek utazni, sokaknak van utazással kapcsolatos terve, sőt nagyon sok embernek van már lefoglalt repülőjegye a következő időszakra. Rengeteg kérdés fogalmazódik meg ilyenkor, cikkünkben igyekszünk ezekre választ adni.
Mit ígérünk és mit kérünk?
Felelős szolgáltatóként nem ígérhetünk többet, mint, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk ügyfeleink maximális kiszolgálásának érdekében. Pontos és korrekt tájékoztatást adunk minden utasunknak, akit érintenek az utazási korlátozások.
Mi is követjük az eseményeket, folyamatosan figyelemmel kísérjük a változtatásokat. Rengeteg munkaóra és erőfeszítés van minden ügyintézés hátterében. Légitársaságokkal egyeztetünk, folyamatosan változó szabályokat igyekszünk lekövetni. Mi sem tudjuk mi lesz holnap, hogy hogyan alakul a helyzet. Ezért kérjük, amikor kapcsolatba kerül kollégáinkkal legyen türelmes és rugalmas. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy utasaink pontos tájékoztatást kapjanak. Lemondásokat, módosításokat, újrafoglalásokat intéznek az elvárható legnagyobb odaadással és szakértelemmel.
Mit teszünk mi utazási irodaként?
Utasaink érdekeit képviseljük: igyekszünk rugalmasan kezelni a felmerülő igényeket és a lehetőségekhez képest a legjobb megoldást kínálni ügyfeleinknek.
- Napi kapcsolatban állunk a légitársaságokkal és folyamatosan követjük a szabályozásokat, állásfoglalásokat, amelyek akár naponta többször is változhatnak.
- A visszatérítések esetében több választható opciót is felajánlunk az érintett utasoknak, hogy mindenki a saját igényeihez mérten tudja eldönteni, hogy mi a számára legmegfelelőbb megoldás.
- A közeli lejáratú, de fel nem használt, vagy csak részben felhasznált repülőjegy utalványok lejárati idejét meghosszabbítjuk.
Milyen lehetőségek merülhetnek fel utasként?
Kövesse a hivatalos tájékoztatásokat, de nagyon fontos, hogy csakis hiteles forrásból tájékozódjon.
- Ha lefoglalt repülőjegyét törli a légitársaság, akkor minden esetben azonnal értesítést kap erről. A légitársaság ilyenkor általában felajánl alternatív utazási lehetőségeket, ha ezt nem kívánja elfogadni, akkor teljes visszatérítésre jogosult. *Frissítés: A légitársaságoknál a pénzbeli kompenzációt felváltotta a viteldíjjal egyenlő utalványok kiállítása, amit az utas később felhasználhat a légitársaság járataira. Ugyanakkor az önkéntes lemondásokra reagálva számos légitársaság felajánlja a díjmentes módosítás és rugalmas újrafoglalás lehetőségét, a közeli indulású és nem törölt járatok esetében.
- Amennyiben közeli időpontra szóló repülőjegy-foglalása van: amíg a légitársaság nem küld értesítést menetrendváltozásról vagy járattörlésről, addig a vásárláskor elfogadott jegyszabályok érvényesek a módosításra és lemondásra vonatkozóan. Ugyanakkor javasoljuk, hogy mindenki, aki lefoglalt repülőjeggyel rendelkezik, kövesse figyelemmel az úti célra vonatkozó beutazási szabályozást.
- Ha pedig egyelőre még csak utazáson gondolkodik, akkor azt javasoljuk, hogy inkább az év második felére tervezzen. Remélhetőleg addigra már javul a helyzet.
Hogy működik ez a gyakorlatban?
A kialakult helyzetben háromszor, akár négyszer több megkeresés érkezik ügyfélszolgálatunkra. A megnövekedett terheltség miatt előfordulhat, hogy kérdésére nem a tőlünk megszokott gyorsasággal kapja meg a választ. De kérjük, ne aggódjon, minden üggyel foglalkozunk, mindennek utánajárunk és mindenről tájékoztatjuk. Hogy kicsit jobban beleláthasson a háttérmunkálatainkba az alábbiakban ismertetjük, hogy a hozzánk beérkező kéréseket telefonos és online ügyfélszolgálatunk milyen módon dolgozza fel:
- Kollégáink minden hétköznap 9 és 19 óra között, szombatonként pedig 9 és 15 óra között fogadják a hívásokat. Online ügyfélszolgálatunk folyamatosan dolgozza fel a beérkező üzeneteket.
- Lemondási és módosítási igényeket kizárólag írásban, emailen keresztül fogadunk. Ez mindkét fél érdeke, hiszen csakis így biztosíthatjuk, hogy illetéktelen személy ne járhasson el egy ügyben, vagy hogy a telefonos beszélgetésekből adódó esetleges félreértéseket elkerüljük.
- A közeli utazás elsőbbséget élvez. Utasainknak, akiknek néhány napon belül esedékes az utazása, és szeretnének tájékoztatást kapni, módosítani vagy lemondani, fontos a gyors reagálás. Ennek megfelelően a menetrendváltozásokat, járattörléseket is indulási idő szerint dolgozzuk fel és jellemzően még a kérdések beérkezése előtt értesítünk róla minden érintett utast.
- A kiemelt kockázati besorolású úti célokat érintő utazások szintén elsőbbséget élveznek: ha például valakinek Olaszországba, Kínába, az Amerikai Egyesült Államokba vagy más utazási korlátozást bevezető területekre szóló repülőjegye van.
- Ahhoz, hogy minden ügyet megfelelően tudjunk kezelni, munkatársainknak minden esetben az adott repülőjegyre vonatkozó lehetőségeket ellenőrizniük kell. Mindig az érintett légitársaság aktuálisan érvényben lévő szabályzatát kell követnünk. Minden módosítás, lemondás és visszatérítés mögött többszintű egyeztetés zajlik. Ezt követően utasaink válaszának függvényében, kollégáink elintézik a repülőjegyek cseréjét vagy a befizetett összegek visszatérítését.
- Mivel a fenti esetek elsőbbséget élveznek az általánosabb témákat érintő érdeklődések, ajánlatkérések esetén hosszabb várakozási időre lehet számítani.
Ügyfélszolgálatunk leterheltségéből fakadóan sajnos most feltorlódhatnak a várakozó hívások. Kérjük tehát utasainkat, hogy legyenek türelemmel, ugyanakkor időben vegyék fel velünk a kapcsolatot, főleg ha közeli utazásról van szó, mert az indulást megelőző 24 órában már csak a légitársaság tud eljárni.
Munkatársaink elérhetősége: 06 1 510 0550 | info@repjegy.hu
Az alábbi hasznos tartalmakat ajánljuk a Koronavírus-járvány és az utazás a témájában:
- A IATA, vagyis a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, a légiközlekedést szabályozó és légitársaságokat tömörítő hivatalos szervezet összesítette (és folyamatosan frissíti), hogy mely országokban milyen beutazási szabályozások vannak érvényben az új típusú koronavírus terjedésével kapcsolatban, ezen az oldalon.
- Koronavírus-járvány Elleni Védekezésért Felelős Operatív Törzs hivatalos információi.
- A Konzuli Szolgálat tájékoztatója a koronavírusos megbetegedésekkel kapcsolatban.
- A Konzuli Szolgálat utazási tanácsait pedig itt találja.
- A Koronavírus-járvánnyal kapcsolatos korábbi összefoglaló cikkünket itt olvashatja.
12 Responses
Tisztelt Címzett!
Repülő gépes utazással kapcsolatban keresem sürgősen Önöket.
Feleségem egészség ügyi dolgozó. 41/2020.( III.11.) 6.$ (1) Korm. rendeletben
Egészség ügyi dolgozó Magyarország területét csak az ágazat irányításáért felelős miniszter külön engedélyével hagyhatja el.
Foglalásunk van az Egyesült Királyságba 2020.03.15. ei elutazással-2020.03 22. napi visszautazással.
A rendelet szerint párom nem hagyhatja el Magyarországot, csak ágazat irányításáért felelős miniszter külön engedélyével.
Arról viszont nem látom a rendelkezést, hogy a lefoglalt és kifizetett utazást ebben az esetben ki fogja megtéríteni számunkra.
Várom mielőbbi válaszát.
Kedves András!
Kérem vegye fel a kapcsolatot a légitársaság ügyfélszolgálatával!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Engem elsősorban az érdekelne, hogy ha meg van véve a jegyem Amerikába, de oda ugyebár most nem lehet beutazni, a járat viszont mégis elindul, akkor mi a teendő? Én elmennék, a járatom is indul, csak ugyebár fizikailag nem lehetséges, hogy belépjek az Egyesült államok területére. Tehát elindulnom is felesleges.
Ilyenkor visszakapom a befizetett utam árát?
Kedves Kornél!
Kérem vegye fel a kapcsolatot a légitársaság ügyfélszolgálatával!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Felteszem a kérdést újra, mert az előző eltűnt.
Tehát mi a teendő akkor, ha ÉN NEM AKAROM lemondani az utat az Egyesült Államokba, de mivel a belépés meg van tiltva az EU tagállamokból érkezőknek a koronavírus miatt, ezért fizikailag nem lehetséges eljutnom az úticélomhoz? A légitársaság viszont ennek ellenére is elindítja a járatot. Hogyan kapom vissza a repülőjegy árát?
Kedves Kornél!
Kérem vegye fel a kapcsolatot a légitársaság ügyfélszolgálatával!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Tisztelt Repjegy.hu!
Köszönöm ezt az e mail – t!
Én személy szerint nagyon megvagyok elégedve az Önök teljeskörű, mindent átfogó, nagyon érthető, segítőkész és gyors kiszolgálásukkal!
Kitartást kívánok Önöknek is és köszönöm!
Üdvözlettel, Fajd Judit
Tisztelt Judit!
Köszönjük a pozitív visszacsatolást és a jókívánságokat!
Jó egészséget kívánunk Önnek!
Üdvözlettel,
repjegy.hu
Reservation Number HQ5CKS
Irány Budapest-Portugál Madeira-Budapest
Időpont 2020.03.30-2020.04.06
Kérdés: mi lesz és mi várható?
Elmondható?
Mi a feladat?
Koszonettel
Kedves István!
Kérem kérdéseivel vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az info(kukac)repjegy.hu címen!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Mi van olyankor,ha töbszöri probálkozásra sem tudtam fel venni a társasággal a kapcsolatot.A Laudával utaztunk volna máj 1-én Antalyába Bécsböl.Én nem tudok angolul,de elvárható lenne hogy a társaság automatice fel vegye az utassal a kapcsolatot.Oda az összes hitem az ügyintézéssel kapcsolatban.Üdv.
KedvesT. Istvánné!
Javasoljuk, hogy a légitársaság ingyenes chat szolgáltatását használva vegyék fel a kapcsolatot a légitársasággal. Sajnos a légitársaságnak nincs magyar nyelvű telefonos ügyfélszolgálata. Amennyiben járata érintett menetrendváltozásban vagy járattörlésben, értesítést küldenek a foglalásban lévő e-mail címre.
üdvözlettel,
repjegy.hu