Koronavírus

Hogyan alakult az európai légi közlekedés 2020-ban, és mire számíthatunk idén?

Hogyan alakult az európai légi közlekedés 2020-ban, és mire számíthatunk idén?

Az Airportal.hu összefoglalta az európai légi forgalom szervezője, az Eurocontrol évértékelőjét. Hatalmas veszteség, elmaradt járatok, elbocsátott dolgozók. Mennyire javulhat a helyzet 2021-ben?

Több mint 50 milliárd euró veszteség, 6 millió elmaradt járat és közel 200 ezer elbocsátott dolgozó, ez jellemezte az európai légi közlekedést 2020-ban, és sajnos az idei kilátások sem túl fényesek – derül ki az Airportal.hu cikkéből.

Azt, hogy milyen évet zárt a szektor leginkább a koronavírus-járvány határozta meg, hiszen az év első pár hónapjában gyakorlatilag zavartalan volt az iparág működése és teljesítménye.

Az elmúlt évben a légitársaságok, repülőterek és légi navigációs szolgáltatók 56,2 milliárd euró veszteséget könyveltek el, az európai járatszám 11 millióról 5 millióra, az utasforgalom pedig 1,7 milliárddal csökkent 2019-hez képest.

A legrosszabb hónap a május volt, amikor a járatok 89,5 százaléka leállt és a nyári időszakra is csak a 2019-es útvonalak fele, nagyjából 18 ezer járat közlekedett naponta.

Az Európán belüli járatok száma 54%-kal csökkent, ezen belül a fapadosok 62, a hagyományos légitársaságok 59%-kal csökkentették a kínálatukat. A légitársaságok flottájuk felét, 4100 gépet még az év végén is letárolva tartottak, továbbá közel 200 ezer ember veszítette el állását a légi közlekedésben.

A legtöbb napi járatot indító légitársaságok közül a Lufthansa Csoport vesztette a legtöbbet, 67%-kal 1100-ra csökkent a napi járatainak száma. A Ryanair 951 (-59%), az Air France-KLM pedig 920 (-55%) járatot indított naponta átlagosan.

Az Eurocontrol előrejelzésében azzal számol, hogy idén átlagosan a 2019-es szint felét fogja elérni a forgalom Európában. Nyártól nagyobb ütemű fellendülésre van esély, ugyanakkor újabb légitársasági csődöket sem lehet kizárni.

A légi közlekedés biztonságáért felelős európai szervezet továbbá felhívta a figyelmet arra, hogy világos résidőszabályokra, a károsanyag-kibocsátási programok anyagi hátterének biztosítására, valamint a légi forgalmi irányítás megújítására (Egységes Európai Égbolt) lenne szükség 2021-ben.

Forrás: Airportal


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük