Repülőtér ismertető

Repülőterek a nagyvilágban – Schiphol, Amszterdam

A hollandiai főváros repülőtere, a Luchthaven Schiphol Európa harmadik, világviszonylatban a 14. legforgalmasabb repülőtere. Hollandia legfőbb nemzetközi repülőtere. Ismerje meg közelebbről a Schiphol repülőteret!

A Schiphol reptérről

A Schiphol repülőtér Amszterdamtól 9,1 km-re, délnyugati irányban található. Az utasok döntő többsége Európába utazik innen, míg alig több, mint 20 százalékuk használja a transzatlanti járatokat, és ennek fele utazik Ázsiába. Az áruszállítás terén ugyanakkor épp fordított a helyzet: a szállított áruk 44 százaléka Ázsiába megy, 20 százaléka Észak-Amerikába, a fennmaradó rész pedig a világ összes többi részére.

91 ország 260 városa, repülőtere érhető el Amszterdamból közvetlen járattal. A fapados járatok ugyanakkor elkerülik ezt a repteret a magas leszállási díjak miatt.

A repülőtér 6 kifutóval rendelkezik.  Az utasforgalmat 3 terminál bonyolítja.

schiphol kifutó

Közlekedés

Körülbelül 3 percnyi sétával máris többféle közlekedési eszköz közül választhatunk, hogy elhagyjuk a repteret.

Kiváló lehetőség például, hogy vonattal utazzunk a célállomásunkra. A vonat a Schiphol Plaza-ról indul. Ha busszal utaznánk tovább, a buszállomás az érkezési oldaltól pár perc sétára található. A 197-es reptéri járat nyújt közvetlen összeköttetést a reptér és a városközpont között.

Lehetőségünk van szállodai buszjáratot kérni, így bármelyik szállodába eljuttat minket a kisbusz. A Hotel Shuttle a 4-es érkezési csarnoktól indul.

Emellett természetesen taxival és bérelt autóval is elhagyhatjuk a repteret. Aki autóval érkezik, az a rövid távú és a hosszú távú parkolási megoldás közül választhat, ahogy azt a nagy nemzetközi reptereken megszokhattuk.

schiphol parkolás

Utazásunkat könnyen megtervezhetjük online is. Az Amsterdam Travel Ticket segítségével a lehető legolcsóbban utazhatunk a tömegközlekedési eszközökön, és csak egy jegyet kell használnunk valamennyi eszközön. Választhatunk egy, két vagy háromnapos kártyát. Ezzel valamennyi buszt, villamost és metrót is használhatjuk. Emellett többféle chipkártya is elérhető, amellyel használhatjuk a tömegközlekedési eszközöket, csak ki kell választanunk a nekünk megfelelőt.

Hasznos tudnivalók

A meeting pointot valóban nem lehet eltéveszteni a Schiphol-on: csak keressük a nagy, piros-fehér kockás installációt. Az utasok kényelmét szolgálja az elérhető free wifi.

schiphol információ

A terminálokon számtalan bolt, étterem várja az utazókat. A House of Tulips-ban szinte minden színben találhatunk tulipánt, de vásárolhatunk Eidami sajtot is, amire szintén büszkék a hollandok.

Speciális szolgáltatások

Amennyiben csak egy kis kézipoggyásszal, hátizsákkal, laptoptáskával utazunk, válasszuk a „Small Bags Only” megjelölésű sort az átvilágításnál.

A reptéren a mozgáskorlátozottak és a csökkent látók extra kísérőt kérhetnek, aki segít nekik a közlekedésben, tájékozódásban.

A pihenésre vágyók az átvilágítás után ellazulhatnak egy jó masszázs alatt, vagy igénybe vehetik a 3-as terminálon található Meditációs Központot, ahol lehetőség van imádkozni, meditálni vagy csak egyszerűen pihenni egy kicsit.

Ha egy éjszakát a reptéren kell töltenünk, akkor válasszuk a YOTELAIR-t. Bármikor bejelentkezhetünk, kaphatunk egy kis hálófülkét, és lehetőségünk van a zuhanyzásra, hogy másnap frissen folytathassuk utunkat.