Utazási tanácsok

Lekéstem a repülőm! Segítség! Mit tegyek?

Valamennyi légitársaság figyelmeztet arra, hogy minimum másfél, de inkább két órával a járat indulása előtt legyünk kint a repülőtéren. Ha saját hibánkból lekéssük a járatot, általában nem várhatunk sok segítségre. Ebben az esetben is van azonban mód arra, hogy a következő járatra váltsunk kedvező áron jegyet. Tájékozódjon a lehetőségeiről cikkünkből!

A check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel többnyire a gép indulása előtt két órával kezdődik. Ajánlatos addigra kiérni a repülőtérre, hogy mindenre jusson elég idő. Ha a check-int online intéztük és nincs poggyászunk, akkor is legalább 40 perccel a járat indulása előtt érjünk ki a reptérre. Amennyiben van poggyászunk, akkor annak feladására is szánjunk még időt.

A kapuzárásra általában felszállás előtt 40 perccel kerül sor. Ha saját hibánkból lemaradtunk új jegyet kell vásárolni a következő járatra. Ide számít az is, ha nem indultunk el időben, vagy dugóba kerültünk, esetleg eltévedtünk az idegen országban. Jó tudni, hogy ha csak néhány perccel maradtunk le, és az indulási időt követő fél, egy vagy két órában jelezzük a légitársaság felé az igényünket, akkor kedvezményes áron vásárolhatunk jegyet a következő, szabad hellyel rendelkező járatra. Légitársaságonként eltér, mennyi időt engedélyeznek, így ennek utazás előtt járjunk utána.  Az aktuális árakról szintén a légitársaságoknál vagy a jegykiállítást végző irodánál érdeklődjünk.

Vagyis, ha késve indultunk, esetleg menet közben már látjuk, hogy a dugó miatt nem érünk ki időben a reptérre, akkor is folytassuk utunkat, mert, ha a megadott időn belül sikerül jelezni a légitársaságnak, hogy lemaradtunk. A kedvezményes átfoglalással esetenként még mindig sokkal jobban járunk, mint ha teljes áron kellene megvennünk az új repülőjegyet. A legjobb, ha már menet közben felvesszük a kapcsolatot a légitársasággal, és közöljük, hogy úton vagyunk, de számításaink szerint lemaradunk a járatról.

lekéstem repülő beszállás

Ha a csatlakozást késtük le

Ha átszállásos jegyünk van, akkor a légitársaság kötelessége, hogy eljuttasson minket egyik városból a másikba. Ha az első gép késése miatt nem értük el a csatlakozást, akkor a légitársaságnak biztosítania kell helyet a következő, szabad helyekkel rendelkező járatra. A két gép indulása közötti időben pedig ételt, italt és távközlési szolgáltatásokat kell biztosítania. Amennyiben egy éjszakát a tranzit városban kell eltölteni, akkor szállást is állniuk kell. Egyes légitársaságok azonban nem szervezik meg a közlekedést, szállásfoglalást, hanem mindent magunknak kell intézni. Majd pedig a légitársaság utólag megtéríti az ésszerű költségeket, például a taxiköltséget, a vacsorát, a szálloda árát. Ehhez azonban minden számlát meg kell őriznünk. Van olyan társaság, amelyik ad előre étkezési utalványt, taxi kupont és elintézi a szállásfoglalást is egy közeli szállodában.

Amennyiben nem átszállásos, hanem két külön repülőjegyünk van, majd így késtük le a csatlakozásunkat, sajnos nem jár kártérítés, új jegyet kell vásárolnunk. Erre az esetre is igaz azonban, hogy ha rövid időn belül jelezzük a légitársaság felé, hogy lemaradtunk, akkor kedvezményes áron tudunk átfoglalni egy másik járatra.

Fontos tudni, hogy ha a check-in sikerült, majd nem szálltunk fel a gépre valamiért, akkor semmiféle kártérítésre, kedvezményre nem számíthatunk.

lekéstem repülőtér

Kapcsolódó írások

    11 Responses

    1. Hello
      Lenne egy kérdésem törölték a gépünket és nem tudtuk átrakni ezért vettem új jegyet de nem használtam fel az előző jegyet pedig már be is voltunk csekkolva.
      Nem vették fel a telefont és nem engedte át rakni a jegyet se!
      Elöre is köszönöm a választ!

      1. Kedves Marton László,

        Mindenképpen javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot az adott légitársasággal, a járattörlés és az esetleges visszatérítéseket saját hatáskörükbe tartoznak.

        üdvözlettel,
        repjegy.hu

  1. Kedves szerkesztő!
    Nyáron Új-Zélendra fogok utazni, és visszafele jövet lesz egy átszállás Melbourne-ben ahol 1 órám van az átszállásra és az 1-es terminálból át kell mennem a 2-esbe. Szerinted ezt lehetséges megcsinálni vagy szóljak egy stewardessnek hogy had szálljak le elsőként mert lekésem a gépem?
    Elöre is köszönöm a választ!

    1. Kedves Lídia,

      Javasoljuk, hogy szóljon a légiutas kísérőknek, ez persze garanciát nem jelent. Probléma vagy késés esetén a légitársaság képviselete vagy a melbourne-i reptéri személyzet tud segíteni.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  2. Kedves Szetkesztő!
    Időben a reptéren voltam 4ora 45 kor a gép 6,10 kor indult ( Brüsszel -wizair )
    Mégis lekéstem a gépet mert olyan sokan voltak
    24.999ft -ért felkerültem arra a gépre amire eredetileg szólt a jegyem
    Akkor most lekestem vagy sem ?
    Azt sztyuardesz azt tanácsokra reklamaljak
    Előre is Köszönöm válaszát !

    1. Kedves Marianna!

      Repülőjegyének részleteit a légitársaság látja, Ők tudnának bővebb információval szolgálni. A légitársaság weboldalán tudja az észrevételét/panaszát benyújtani!

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  3. Kedves szerkesztő!

    Édesapám elnézte a dátumot a repülőjegyén egy nappal, így elfelejtett kimenni a reptérre aznap, van lehetőség még aznap korrigálni a hibát?

    1. Kedves Attila,

      Ez a jegy tarifaszabályától függ, kérem vegye fel kapcsolatot a jegyet kiállító irodával!

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  4. Tisztelt Szerkesztő

    Magyarországról indultunk marokkóba brüsszeli átszállással. Volt 3 óránk a két gép indulása közt de a mi hibánkból lekéstük a gépet. A becsekkolást végző hölgy azt mondta két percen buktuk el. Kérdeztük mi a teendő ebben az esetben, azt mondta holnap ilyenkor indul a másik gép majd ott próbálkozzunk, de menjünk és vegyük ki a csomagot mert már a szalagon van a poggyászkiadóban. Oda mentünk egy másik információs pulthoz majd ott vettünk két jegyet egy két órával később induló Rabatba érkező gépre saját költségen. Minden rendben volt majd két nap múlva jött az e-mail a repülőgép társaságtól, hogy törölték a visszaútra is a jegyet amit eredetileg returt vettünk. Ez céges utazás volt tehát a jegyet eredetileg az anyacégünk vette a plusz jegyet mi vettük mert hát mi rontottuk el a beszállást. Majd most jön az anyacég azzal hogy ez neki 150.000 ft többletköltégébe kerűlt.
    Kérdésem az lenne, hogy miért törölhette a Brüsszel Airlines a visszaútra a jegyet illetve milyen többletköltségről mesél a főnököm.?

    Tisztelettel
    Pap Béla

    1. Kedves Béla,

      Más iroda által kiállított jegyről sajnos nem tudunk tájékoztatást adni, a foglalás történetébe sajnos nem látunk bele. Az üggyel kapcsolatban a jegyet kiállító iroda tud felvilágosítást adni.

      Üdvözlettel,
      repjegy.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.