Valamennyi légitársaság figyelmeztet arra, hogy két, de inkább három órával a járat indulása előtt legyünk kint a repülőtéren. Ha saját hibánkból lekéssük a járatot, általában nem várhatunk sok segítségre. Ebben az esetben is van azonban mód arra, hogy a következő járatra váltsunk kedvező áron jegyet. Tájékozódjon a lehetőségeiről cikkünkből!
A check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel többnyire a gép indulása előtt két órával kezdődik. Ajánlatos legalább 2, de inkább 3 órával hamarabb kiérni a repülőtérre, hogy mindenre jusson elég idő. Előfordulhat, hogy kapacitáshiánnyal küzd a repülőtér és a légitársaságok, így lassabban haladnak az ilyenkor szokásos munkálatok, illetve lehet, hogy a járatunk csúcsidőszakban indul, amikor szintén érdemes több időt hagyni a repülőtéri feladatokra.
Ha a check-int online intéztük és nincs poggyászunk, akkor is legalább 2 órával a járat indulása előtt érjünk ki a reptérre. Amennyiben van poggyászunk, akkor annak feladására is szánjunk időt.
A kapuzárásra általában felszállás előtt 40 perccel kerül sor. Ha saját hibánkból lemaradtunk új jegyet kell vásárolni a következő járatra. Ide számít az is, ha nem indultunk el időben, vagy dugóba kerültünk, esetleg eltévedtünk útközben. Egyes légitársaságok biztosítják a kedvezményes átfoglalási lehetőséget, amennyiben azonnal jelezzük azt a jegykezelő, vagy check-in pultnál. Fontos tehát, hogy ha le is késtük a járatunkat, mindenképp jelezzük a légitársaságnak még helyben a repülőtéren, hogy tájékoztatni tudjanak a lehetőségeinkről.
A kedvezményes átfoglalással még mindig sokkal jobban járunk, mint ha teljes áron kellene megvennünk az új repülőjegyet. A legjobb, ha már menet közben felvesszük a kapcsolatot a légitársasággal, és közöljük, hogy úton vagyunk, de számításaink szerint lemaradunk a járatról.
Ha a csatlakozást késtük le
Ha átszállásos jegyünk van, akkor a légitársaság kötelessége, hogy eljuttasson minket egyik városból a másikba. Ha az első gép késése miatt nem értük el a csatlakozást, akkor a légitársaságnak biztosítania kell helyet a következő, szabad helyekkel rendelkező járatra. A két gép indulása közötti időben pedig ételt, italt és távközlési szolgáltatásokat kell biztosítania. Amennyiben egy éjszakát a tranzit városban kell eltölteni, akkor a szállást is állniuk kell. Egyes légitársaságok azonban nem szervezik meg a közlekedést, szállásfoglalást, hanem mindent magunknak kell intézni. Majd pedig a légitársaság utólag megtéríti az ésszerű költségeket, például a taxiköltséget, a vacsorát, a szálloda árát. Ehhez azonban minden számlát meg kell őriznünk. Van olyan társaság, amelyik ad előre étkezési utalványt, taxi kupont és elintézi a szállásfoglalást is egy közeli szállodában.
Amennyiben nem átszállásos, hanem két külön repülőjegyünk van, és így késtük le a csatlakozásunkat, sajnos nem jár kártérítés, új jegyet kell vásárolnunk. Erre az esetre is igaz azonban, hogy ha rövid időn belül jelezzük a légitársaság felé, hogy lemaradtunk, akkor kedvezményes áron tudunk átfoglalni egy másik járatra.
Ha pedig retúr jegyünk van és az odautunkat késsük le, akkor is érdemes az eredeti repülőjegy átfoglalását kérni, mert új jegy vásárlásakor előfordulhat, hogy a visszaúti szakaszokat nem használhatjuk fel.
Jó tudni, hogy vannak olyan biztosítási termékek, amelyek a nem várt események (például forgalmi dugó, baleset) miatt lekésett járatok esetén egy bizonyos összeghatárig átvállalják a repülőjegy átfoglalásának költségeit (a repjegy.hu-n köthető utasbiztosítás például ilyen). Érdemes erről biztosításkötéskor előre tájékozódni.
Fontos tudni továbbá, hogy ha a check-in sikerült, tehát a járatra bejelentkeztünk, de valamiért a gépre mégsem szálltunk fel, akkor semmiféle kártérítésre, kedvezményre nem számíthatunk.
11 Responses
Koszonom, hasznos volt a tajekeztatas.
Hello
Lenne egy kérdésem törölték a gépünket és nem tudtuk átrakni ezért vettem új jegyet de nem használtam fel az előző jegyet pedig már be is voltunk csekkolva.
Nem vették fel a telefont és nem engedte át rakni a jegyet se!
Elöre is köszönöm a választ!
Kedves Marton László,
Mindenképpen javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot az adott légitársasággal, a járattörlés és az esetleges visszatérítéseket saját hatáskörükbe tartoznak.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Kedves szerkesztő!
Nyáron Új-Zélendra fogok utazni, és visszafele jövet lesz egy átszállás Melbourne-ben ahol 1 órám van az átszállásra és az 1-es terminálból át kell mennem a 2-esbe. Szerinted ezt lehetséges megcsinálni vagy szóljak egy stewardessnek hogy had szálljak le elsőként mert lekésem a gépem?
Elöre is köszönöm a választ!
Kedves Lídia,
Javasoljuk, hogy szóljon a légiutas kísérőknek, ez persze garanciát nem jelent. Probléma vagy késés esetén a légitársaság képviselete vagy a melbourne-i reptéri személyzet tud segíteni.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Kedves Szetkesztő!
Időben a reptéren voltam 4ora 45 kor a gép 6,10 kor indult ( Brüsszel -wizair )
Mégis lekéstem a gépet mert olyan sokan voltak
24.999ft -ért felkerültem arra a gépre amire eredetileg szólt a jegyem
Akkor most lekestem vagy sem ?
Azt sztyuardesz azt tanácsokra reklamaljak
Előre is Köszönöm válaszát !
Kedves Marianna!
Repülőjegyének részleteit a légitársaság látja, Ők tudnának bővebb információval szolgálni. A légitársaság weboldalán tudja az észrevételét/panaszát benyújtani!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Kedves szerkesztő!
Édesapám elnézte a dátumot a repülőjegyén egy nappal, így elfelejtett kimenni a reptérre aznap, van lehetőség még aznap korrigálni a hibát?
Kedves Attila,
Ez a jegy tarifaszabályától függ, kérem vegye fel kapcsolatot a jegyet kiállító irodával!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Tisztelt Szerkesztő
Magyarországról indultunk marokkóba brüsszeli átszállással. Volt 3 óránk a két gép indulása közt de a mi hibánkból lekéstük a gépet. A becsekkolást végző hölgy azt mondta két percen buktuk el. Kérdeztük mi a teendő ebben az esetben, azt mondta holnap ilyenkor indul a másik gép majd ott próbálkozzunk, de menjünk és vegyük ki a csomagot mert már a szalagon van a poggyászkiadóban. Oda mentünk egy másik információs pulthoz majd ott vettünk két jegyet egy két órával később induló Rabatba érkező gépre saját költségen. Minden rendben volt majd két nap múlva jött az e-mail a repülőgép társaságtól, hogy törölték a visszaútra is a jegyet amit eredetileg returt vettünk. Ez céges utazás volt tehát a jegyet eredetileg az anyacégünk vette a plusz jegyet mi vettük mert hát mi rontottuk el a beszállást. Majd most jön az anyacég azzal hogy ez neki 150.000 ft többletköltégébe kerűlt.
Kérdésem az lenne, hogy miért törölhette a Brüsszel Airlines a visszaútra a jegyet illetve milyen többletköltségről mesél a főnököm.?
Tisztelettel
Pap Béla
Kedves Béla,
Más iroda által kiállított jegyről sajnos nem tudunk tájékoztatást adni, a foglalás történetébe sajnos nem látunk bele. Az üggyel kapcsolatban a jegyet kiállító iroda tud felvilágosítást adni.
Üdvözlettel,
repjegy.hu