Egyéb Utazási tanácsok

Lekéstem a repülőm! Segítség! Mit tegyek?

Valamennyi légitársaság figyelmeztet arra, hogy minimum másfél, de inkább két órával a járat indulása előtt legyünk kint a repülőtéren. Ha saját hibánkból lekéssük a járatot, általában nem várhatunk sok segítségre. Ebben az esetben is van azonban mód arra, hogy a következő járatra váltsunk kedvező áron jegyet. Tájékozódjon a lehetőségeiről cikkünkből!

A check-in, azaz a jegykezelés és a poggyászfelvétel többnyire a gép indulása előtt két órával kezdődik. Ajánlatos addigra kiérni a repülőtérre, hogy mindenre jusson elég idő. Ha a check-int online intéztük és nincs poggyászunk, akkor is legalább 40 perccel a járat indulása előtt érjünk ki a reptérre. Amennyiben van poggyászunk, akkor annak feladására is szánjunk még időt.

A kapuzárásra általában felszállás előtt 40 perccel kerül sor. Ha saját hibánkból lemaradtunk új jegyet kell vásárolni a következő járatra. Ide számít az is, ha nem indultunk el időben, vagy dugóba kerültünk, esetleg eltévedtünk az idegen országban. Jó tudni, hogy ha csak néhány perccel maradtunk le, és az indulási időt követő fél, egy vagy két órában jelezzük a légitársaság felé az igényünket, akkor kedvezményes áron vásárolhatunk jegyet a következő, szabad hellyel rendelkező járatra. Légitársaságonként eltér, mennyi időt engedélyeznek, így ennek utazás előtt járjunk utána.  Az aktuális árakról szintén a légitársaságoknál vagy a jegykiállítást végző irodánál érdeklődjünk.

Vagyis, ha késve indultunk, esetleg menet közben már látjuk, hogy a dugó miatt nem érünk ki időben a reptérre, akkor is folytassuk utunkat, mert, ha a megadott időn belül sikerül jelezni a légitársaságnak, hogy lemaradtunk. A kedvezményes átfoglalással esetenként még mindig sokkal jobban járunk, mint ha teljes áron kellene megvennünk az új repülőjegyet. A legjobb, ha már menet közben felvesszük a kapcsolatot a légitársasággal, és közöljük, hogy úton vagyunk, de számításaink szerint lemaradunk a járatról.

lekéstem repülő beszállás

Ha a csatlakozást késtük le

Ha átszállásos jegyünk van, akkor a légitársaság kötelessége, hogy eljuttasson minket egyik városból a másikba. Ha az első gép késése miatt nem értük el a csatlakozást, akkor a légitársaságnak biztosítania kell helyet a következő, szabad helyekkel rendelkező járatra. A két gép indulása közötti időben pedig ételt, italt és távközlési szolgáltatásokat kell biztosítania. Amennyiben egy éjszakát a tranzit városban kell eltölteni, akkor szállást is állniuk kell. Egyes légitársaságok azonban nem szervezik meg a közlekedést, szállásfoglalást, hanem mindent magunknak kell intézni. Majd pedig a légitársaság utólag megtéríti az ésszerű költségeket, például a taxiköltséget, a vacsorát, a szálloda árát. Ehhez azonban minden számlát meg kell őriznünk. Van olyan társaság, amelyik ad előre étkezési utalványt, taxi kupont és elintézi a szállásfoglalást is egy közeli szállodában.

Amennyiben nem átszállásos, hanem két külön repülőjegyünk van, majd így késtük le a csatlakozásunkat, sajnos nem jár kártérítés, új jegyet kell vásárolnunk. Erre az esetre is igaz azonban, hogy ha rövid időn belül jelezzük a légitársaság felé, hogy lemaradtunk, akkor kedvezményes áron tudunk átfoglalni egy másik járatra.

Fontos tudni, hogy ha a check-in sikerült, majd nem szálltunk fel a gépre valamiért, akkor semmiféle kártérítésre, kedvezményre nem számíthatunk.

lekéstem repülőtér

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.