Tippek a foglaláshoz Utazás előtt

Sokba kerülő hibák repjegy-foglaláskor

Vannak olyan hibák repjegy-foglaláskor, amikre ha nem figyelünk eléggé oda, kijavítani vagy módosítani csak felár ellenében tudjuk. De előfordulhat az is, hogy valami egyáltalán nem korrigálható. Összeszedtük, mire kell figyelni, mik azok a leggyakoribb hibák repjegy-foglaláskor, amik előfordulhatnak.

Elrontott név

A beszállókártya ellenőrzésekor be kell mutatnunk személyazonosító igazolványunkat vagy az útlevelünket is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy már a jegy vásárlásakor odafigyeljünk a név helyességére. A jegyen, a beszállókártyán és a személyazonosító okmányon ugyanis is azonos módon kell szerepelnie a névnek, különben nem engednek fel a gépre.

A drága hibák repjegy-foglaláskor

A név elgépelésének javításáért általában felárat kell fizetni, de az is előfordulhat, hogy már egyáltalán nem változtathatunk rajta. Így a repülőjegy foglalásakor mindig inkább háromszor is ellenőrizzük, hogy minden utas neve pontosan ugyanúgy van-e írva, mint a hivatalos iratokban.

Biztosításkötés kihagyása

Foglaláskor sokan érzik úgy, hogy a sztornóbiztosítás megkötése felesleges kiadás. Ha azonban valami közbejön, például egy hirtelen jött betegség, akkor előfordulhat, hogy jobb lemondani az utat vagy módosítani az indulás időpontját. Erre azonban sok esetben csak akkor van lehetőség, ha kötöttünk sztornóbiztosítást. A biztosítás díja elenyésző az elveszett jegyek árához képest, így például a családosok vagy a drágább árkategóriájú jeggyel utazók számára ez egyáltalán nem felesleges kiadás.

A sztornóbiztosítás mellett az utasbiztosítást sem érdemes kihagyni, ez egyfajta egészségügyi biztosítás és segítségnyújtás betegség és baleset esetén. Ebbe beletartozik a sürgősségi orvosi ellátás, mentés és hazaszállítás, valamint a költségek átvállalása.

Elrontott dátum

Bárkivel előfordulhat, hogy félrenézi a dátumot vagy olyan időpontra vásárolja meg a repülőjegyet, amikor az egyik résztvevő nem ér rá vagy valamivel ütközik az időpont. Ilyen esetben sajnos módosítani kell egy-két nappal a dátumot a repülőjegyen, ami szintén csak felár ellenében lehetséges.

Mindig menjünk biztosra foglaláskor

De az is csak akkor, ha a jegy tarifaszabálya engedi, amennyiben ugyanis a jegy nem módosítható, díj ellenében sem tudunk a dátumon változtatni. Ha többen utaznak együtt, akkor érdemes megvárni, hogy a kiválasztott dátum egészen biztosan megfelel-e minden utasnak és csak utána elindítani a foglalást.

Vízum, utazási engedélyek beszerzésének elmaradása

Mindenképpen tájékozódjunk előre a beutazási szabályokról és a szükséges engedélyekről, mind a célországban, mind a tranzitországban. Csak akkor utazhatunk ugyanis, ha minden szükséges papírunk rendben van. A megfelelő vízum vagy beutazási engedélyek nélkül ugyanis nem hagyhatjuk el a tranzitot átszálláskor vagy éppen fel sem engednek a gépre. Tipikus hiba például, amikor valaki az Egyesült Államokba utazik Kanadán keresztül és elfelejti, hogy ESTA és eTA engedély is kell neki, hiába csak átszáll Kanadában.

Poggyászvásárlás halogatása

Anyagilag akkor jövünk ki a legjobban, ha a feladott poggyászt jegyvásárláskor vesszük meg. Utólag is van ugyan lehetőség nagyobb méretű poggyászra váltani, ez azonban felárral jár. Éppen ezért érdemes körültekintőnek lenni és végig gondolni, hány napra és hova utazunk.

Kisállatnak is kell útlevél.

Ott milyen ruhadarabokra, használati tárgyakra van szükségünk és azt milyen és mekkora poggyászban tudjuk elvinni. Ha szükségünk lesz olyan tárgyakra, amik kézipoggyászban nem szállíthatók, például mert élesek vagy veszélyesnek minősülnek (ilyen lehet egy roller, de akár a manikűrkészlet is), akkor mindenképp szükség lesz feladott poggyászra is.

Online check-in elmulasztása

A diszkont járatoknál jellemzően csak online check-in/utasfelvétel van. Ezt leghamarabb indulás előtt 48 órával tehetjük meg. Érdemes azonban nem odázni a becsekkolást, ugyanis habár lesz rá lehetőségünk indulás előtt a repülőtéren is, csak felár ellenében. A reptéri utasfelvétel felára egy jelentős összeg, melynek kifizetését, ha online végezzük el a check-in-t, könnyedén elkerülhetjük.

Ha a fenti pontokat már a repülőjegy foglalása előtt átgondolja, a sokba kerülő hibák repjegy-foglaláskor könnyedén elkerülhetővé válnak. Így nem csupán egy emlékezetes útban lehet része, de jelentős összeget is megspórolhat.

    18 Responses

  1. 9920 **** **** *** számu miles and more kártyámra a foglaláskor nem tudták valamilyen okból a pontokat jóváirni.
    A 3627753016 számu jeggyel a TAP járatán utaztam budapest és Lisszabon között illetve vissza.
    Kérem segítségüket ez már a 2. alkalom hogy nem kerülnek fel a pontjaim. mi lehet ennek az oka?
    Köszönettel Székely A

    1. Kedves András!

      Kérjük vegye fel a kapcsolatot a fuvarozó légitársasággal, sajnos a pontok jóváírására nincs rálátásunk.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  2. Üdvözlöm!
    Foglaltam a Ryanair légitársaságnál repülőjegyet, de a második keresztnevem nem tüntettem fel. Elég lesz, ha a check-in elvégzésekor írom be a teljes nevet?
    Üdv.
    Klára

    1. Kedves Klára!

      A Ryanair legutóbbi tájákoztatása alapján nekik nem szükséges a második keresztnév. A Ryanair chat felületén kérhet rá korrekciót. Utasfelvételkor nevet sajnos nem tud átírni.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  3. Kártérítés beadásához , milyen nyomtatvány szükséges és hova kell küldeni?

    1. Kedves Moncsi!

      A légitársaág weboldalán van erre megfelelő online nyomtatvány általában. A google keresőbe írja be a légitársaság nevét és a “Claims” szót!

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  4. Úgy vásároltam a repülőjegyet a családi nyaralásra, hogy tartalmaz utasonkent egy kis és egy nagy kézipoggyászt, ÉS a feladando 20kg-os poggyaszt IS! Ugyanakkor a visszaigazolo e-mailben nem egyértelmű, (azaz többféleképpen is magyarázható), hogy utasonkent van-e 20 kg-os poggyász engedélyezve, vagy az öt fős családunkra egy! A Ryanair oldalán utasfelvetelkor felajánlja, hogy vehetek további “20 kg-os poggyász feladási jogot”, emellett kiírja alá üzenetben, hogy már van fizetve 10db 20 kg poggyász! (5 oda, 5 vissza). DE: ugyanakkor egyik beszálló kártyán sincs ez feltüntetve: csak a 2 felvihető kézi poggyasz van ráírva mindegyikre , sőt, felhívja a figyelmet, hogy ha ez kevés, vehetek plusz pénzért feladható 20kg-osat! Próbáltam utana keresni, de egyenlőre nem találtam egyértelmű megnyugtató választ. Ezért szeretném ha megerősítést kapnék, hogy 5 db 20 kg-os poggyasz feladására van jogunk.

    1. Kedves Gabriella!

      Amennyiben a repjegy.hu-nál történt a vásárlás kérem küldje el a foglalási azonosítót az info(kukac)repjegy.hu címre. A Ryanair oldalán a foglalásába belépve tudja ellenőrizni a poggyászokat az “útvonal megtekintése” gombra kattintva. Akinek van feladott poggyásza, azon személyek beszállókártyáján a vonalkód alatt nagyon kis betűkkel szövegként van a poggyász feltüntetve.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  5. Hello foglaltam online jegyet a ryan air- nél de rossz email cimet adtam meg hogy tudom ezt kijavitani?

    1. Kedves Judit,

      A foglalásba belépve tud e-mail címet módosítani.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  6. A Finnair-nél megvásárolt, általuk e-jegy megküldésével visszaigazolt jegy esetében csak nevet, tel.számot, e-mail címet kellett megadni. Ez rendben van? Mikor kell egyéb adatokat (útlevélszám, stb) megadni? A check-in alkalmával?

    1. Kedves Miklós!

      Foglaláshoz okmányszámot a legtöbb oldalon nem kell megadni, csak okmány szerinti nevet, születési dátumot, telefonszámont, e-mail címet, egyéb adatokat.
      Kérdése függ a járat útvonalától is, sok légitársaság nem kér okmány adatok EU-n belül.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  7. Üdvözlöm!

    Wizzair légitársaságnál vettem 4 repülőjegyet és a beszállókártyák kinyomtatásánál vettem észre,hogy a saját adatimnál tévesen választottam ki a nemet. Female helyett Male lett választva.
    Minden más adatom jó (név, okmányazonosító) Mi ilyenkor a teendő? Csak a kifele útra csináltam meg a beszállókártyákat. A visszaút beszállókártyáinál tudom javítani? Jelent ez problémát?
    Előre is köszönöm a segítséget.

    1. Kedves Krisztina!

      A Wizz mobil applikációban díjmentesen lehet a titulust/nemet korrigálni.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  8. Üdvözlöm!
    Délkelet-Ázsiába utazom kétszeri átszállással, a teljes útra szóló rugalmas jegyem van, a Gotogate-en keresztül igényeltem, de kiegészítő szolgáltatásokat nem kértem. Becsekkolni elég az első légitársaságnál? Mi történik, ha valamilyen rajtam kívül álló okból nem jutok el az uticélig, mert pl. az időjárás miatt lekésem a csatlakozást? A légitársaság helytállni tartozik, azaz másik járattal továbbmehetek? Az Airhelp Plus szolgáltatást érdemes igénybe vennem ilyen estre?
    Köszönöm a választ, előre is!

    1. Kedves Gabi!

      A jegyére nincs rálátásunk, kérem vegye fel a kapcsolatot a szolgáltatóval ahol a jegyet vásárolta.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  9. Üdvözlöm! A wizzair légitársaságnál vettem 2 repülőjegyet. Sajnos ülőhelyet nem foglaltam bár nem is láttam rá lehetőséget. Érdeklődni szeretnék ezt hogyan pótolhatom?

    1. Tisztelt Érdeklődő!

      Utólag ülést foglalni a Wizzair weboldalán vagy a Wizzair mobil applikációban, díj ellenében lehetséges!

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..