Koronavírus

Koronavírus-helyzet a légiközlekedés szereplőinél – IV. rész: airBaltic

airbaltic_fejleckep

Cikksorozatot indítottunk, melyben a légiközlekedés meghatározó szereplőit kérdezzük a Koronavírus-járvány okozta helyzetről, intézkedéseikről, terveikről. A negyedik részben az airBaltic légitársaság szóvivője válaszolta meg kérdéseinket!


Hogyan érintette a vállalatot a Koronavírus-válság? Miben változott a működés?

Ez volt a létező legrosszabb válság, amelyet a repülési ipar valaha látott. Az airBaltic már február végén megalakított  egy válság akciócsoportot a várhatóan szükséges, gyors döntések  érdekében.

Tekintettel a légiközlekedés leállására,  április 15 –  október 31. közötti időszakra  kénytelenek voltunk csökkenteni a teljes kapacitást, azaz törölni a járatok mintegy 50%-át. Emiatt az airBaltic késlelteti a tervezett új útvonalak elindítását is , és természetesen a meglévők közül is számosat leállított. Sajnos a 40%-os kapacitáscsökkentés mellett közel 700 alkalmazottól is meg kellett válnunk, de azzal a reménnyel, hogy az újrainduláskor minél többüket visszavárjuk.

A kapacitáscsökkentéssel együtt járt a Boeing 737 és a Bombardier Q400 NextGen gépek  „nyugdíjazása” is. Így most egy 22 gépből álló Airbus A220-300 flottával üzemelünk, ez Európa  legfiatalabb flottája jelenleg.  Számításaink szerint folytatjuk a fenntartható növekedést biztosító működésünket, melynek irányvonalát az új, Destination 2025 CLEAN névre keresztelt üzleti tervünk vázol. E terv szerint öt éven belül akár 80 új Airbus A220-300 repülőgépre növekszik az airBaltic flottája.


Milyen intézkedéseket hoztak és milyen stratégiával készülnek a következő időszakra?

Az új üzleti terv, a Destination 2025 CLEAN a koronavírus-válság hatásaira és a következő öt év stratégiáját tartalmazza. Az airBaltic továbbra is a legjobb  csatlakozásokat kínálja a balti államokba, a tervek szerint augusztus végére már 69 útvonalon.

Az új terv csökkentett flottával számol a következő időszakban, 22 db Airbus A220-300 repülőgéppel kalkulálva, figyelembe véve a 2020 és 2021 között várhatóan alacsonyabb utazási kedvet. Ugyanakkor a tervek közt szerepel, hogy 2023 végéig akár 50 Airbus A220-300 repülőgéppel folytatódhat a korábbi növekedés.


Mi a helyzet a járataikkal (főleg a budapestiekkel), mikor látják reálisnak az újraindulást?

Az újraindulás fokozatos,  május 18-tól, hetente indulnak újra egyes útvonalak. Az első, újrainduló budapesti járat augusztus 11-én startol, hetente két járattal , kedden és szombaton üzemel a budapesti útvonal, a nyári és téli menetrendben is. Továbbra is remek összeköttetést kínál rigai átszállással a balti városokba, Skandinávia számos városába, de Szentpétervár, Helsinki is a kedvelt és jó csatlakozással elérhető desztinációk között szerepel.


Milyen biztonsági intézkedéseket tesznek annak érdekében, hogy a gépen a fertőzés veszélyét a minimálisra csökkentsék?

Az utasok és személyzet biztonsága és egészsége a legfőbb szempont az újrainduláskor. A vírus terjedésének korlátozása érdekében az airBaltic számos új egészségügyi intézkedést hajtott végre.

A fedélzeten minden utas számára ingyenes higiéniai csomagot- arcmaszkot és fertőtlenítő törlőt – biztosít. Fontos intézkedés, hogy az utasoknak is kötelező a szájmaszk viselése az utazás teljes időtartama alatt. Ezen kívül további intézkedéseket is bevezettünk, többszöri tisztítás és fertőtlenítés a fedélzeten. Az utasok közötti fizikai érintkezés minimalizálása érdekében a beszállítás a gép hátsó részétől indul.  Annak ellenére, hogy az illetékes hatóságok nem adtak ilyen ajánlást, az airBaltic most üresen tartja a középső ülést, mindaddig, amíg a fedélzeten csak 89 utas van.

Az airBaltic  árai eddig is kedvezőek voltak, de az új árstruktúra bevezetésével további kedvezményes és feltételeiben rugalmas árakat biztosít.


Kapcsolódó tartalmak:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük