Vannak olyan hibák repjegy-foglaláskor, amikre ha nem figyelünk eléggé oda, kijavítani vagy módosítani csak felár ellenében tudjuk. De előfordulhat az is, hogy valami egyáltalán nem korrigálható. Összeszedtük, mire kell figyelni, mik azok a leggyakoribb hibák repjegy-foglaláskor, amik előfordulhatnak.
Elrontott név
A beszállókártya ellenőrzésekor be kell mutatnunk személyazonosító igazolványunkat vagy az útlevelünket is. Éppen ezért nagyon fontos, hogy már a jegy vásárlásakor odafigyeljünk a név helyességére. A jegyen, a beszállókártyán és a személyazonosító okmányon ugyanis is azonos módon kell szerepelnie a névnek, különben nem engednek fel a gépre.
A név elgépelésének javításáért általában felárat kell fizetni, de az is előfordulhat, hogy már egyáltalán nem változtathatunk rajta. Így a repülőjegy foglalásakor mindig inkább háromszor is ellenőrizzük, hogy minden utas neve pontosan ugyanúgy van-e írva, mint a hivatalos iratokban.
Biztosításkötés kihagyása
Foglaláskor sokan érzik úgy, hogy a sztornóbiztosítás megkötése felesleges kiadás. Ha azonban valami közbejön, például egy hirtelen jött betegség, akkor előfordulhat, hogy jobb lemondani az utat vagy módosítani az indulás időpontját. Erre azonban sok esetben csak akkor van lehetőség, ha kötöttünk sztornóbiztosítást. A biztosítás díja elenyésző az elveszett jegyek árához képest, így például a családosok vagy a drágább árkategóriájú jeggyel utazók számára ez egyáltalán nem felesleges kiadás.
A sztornóbiztosítás mellett az utasbiztosítást sem érdemes kihagyni, ez egyfajta egészségügyi biztosítás és segítségnyújtás betegség és baleset esetén. Ebbe beletartozik a sürgősségi orvosi ellátás, mentés és hazaszállítás, valamint a költségek átvállalása.
Elrontott dátum
Bárkivel előfordulhat, hogy félrenézi a dátumot vagy olyan időpontra vásárolja meg a repülőjegyet, amikor az egyik résztvevő nem ér rá vagy valamivel ütközik az időpont. Ilyen esetben sajnos módosítani kell egy-két nappal a dátumot a repülőjegyen, ami szintén csak felár ellenében lehetséges.
De az is csak akkor, ha a jegy tarifaszabálya engedi, amennyiben ugyanis a jegy nem módosítható, díj ellenében sem tudunk a dátumon változtatni. Ha többen utaznak együtt, akkor érdemes megvárni, hogy a kiválasztott dátum egészen biztosan megfelel-e minden utasnak és csak utána elindítani a foglalást.
Vízum, utazási engedélyek beszerzésének elmaradása
Mindenképpen tájékozódjunk előre a beutazási szabályokról és a szükséges engedélyekről, mind a célországban, mind a tranzitországban. Csak akkor utazhatunk ugyanis, ha minden szükséges papírunk rendben van. A megfelelő vízum vagy beutazási engedélyek nélkül ugyanis nem hagyhatjuk el a tranzitot átszálláskor vagy éppen fel sem engednek a gépre. Tipikus hiba például, amikor valaki az Egyesült Államokba utazik Kanadán keresztül és elfelejti, hogy ESTA és eTA engedély is kell neki, hiába csak átszáll Kanadában.
Poggyászvásárlás halogatása
Anyagilag akkor jövünk ki a legjobban, ha a feladott poggyászt jegyvásárláskor vesszük meg. Utólag is van ugyan lehetőség nagyobb méretű poggyászra váltani, ez azonban felárral jár. Éppen ezért érdemes körültekintőnek lenni és végig gondolni, hány napra és hova utazunk.
Ott milyen ruhadarabokra, használati tárgyakra van szükségünk és azt milyen és mekkora poggyászban tudjuk elvinni. Ha szükségünk lesz olyan tárgyakra, amik kézipoggyászban nem szállíthatók, például mert élesek vagy veszélyesnek minősülnek (ilyen lehet egy roller, de akár a manikűrkészlet is), akkor mindenképp szükség lesz feladott poggyászra is.
Online check-in elmulasztása
A diszkont járatoknál jellemzően csak online check-in/utasfelvétel van. Ezt leghamarabb indulás előtt 48 órával tehetjük meg. Érdemes azonban nem odázni a becsekkolást, ugyanis habár lesz rá lehetőségünk indulás előtt a repülőtéren is, csak felár ellenében. A reptéri utasfelvétel felára egy jelentős összeg, melynek kifizetését, ha online végezzük el a check-in-t, könnyedén elkerülhetjük.
Ha a fenti pontokat már a repülőjegy foglalása előtt átgondolja, a sokba kerülő hibák repjegy-foglaláskor könnyedén elkerülhetővé válnak. Így nem csupán egy emlékezetes útban lehet része, de jelentős összeget is megspórolhat.
Ezek a bejegyzések is érdekelhetik!
37 Responses
9920 **** **** *** számu miles and more kártyámra a foglaláskor nem tudták valamilyen okból a pontokat jóváirni.
A 3627753016 számu jeggyel a TAP járatán utaztam budapest és Lisszabon között illetve vissza.
Kérem segítségüket ez már a 2. alkalom hogy nem kerülnek fel a pontjaim. mi lehet ennek az oka?
Köszönettel Székely A
Kedves András!
Kérjük vegye fel a kapcsolatot a fuvarozó légitársasággal, sajnos a pontok jóváírására nincs rálátásunk.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Üdvözlöm!
Foglaltam a Ryanair légitársaságnál repülőjegyet, de a második keresztnevem nem tüntettem fel. Elég lesz, ha a check-in elvégzésekor írom be a teljes nevet?
Üdv.
Klára
Kedves Klára!
A Ryanair legutóbbi tájákoztatása alapján nekik nem szükséges a második keresztnév. A Ryanair chat felületén kérhet rá korrekciót. Utasfelvételkor nevet sajnos nem tud átírni.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Kártérítés beadásához , milyen nyomtatvány szükséges és hova kell küldeni?
Kedves Moncsi!
A légitársaág weboldalán van erre megfelelő online nyomtatvány általában. A google keresőbe írja be a légitársaság nevét és a „Claims” szót!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Úgy vásároltam a repülőjegyet a családi nyaralásra, hogy tartalmaz utasonkent egy kis és egy nagy kézipoggyászt, ÉS a feladando 20kg-os poggyaszt IS! Ugyanakkor a visszaigazolo e-mailben nem egyértelmű, (azaz többféleképpen is magyarázható), hogy utasonkent van-e 20 kg-os poggyász engedélyezve, vagy az öt fős családunkra egy! A Ryanair oldalán utasfelvetelkor felajánlja, hogy vehetek további “20 kg-os poggyász feladási jogot”, emellett kiírja alá üzenetben, hogy már van fizetve 10db 20 kg poggyász! (5 oda, 5 vissza). DE: ugyanakkor egyik beszálló kártyán sincs ez feltüntetve: csak a 2 felvihető kézi poggyasz van ráírva mindegyikre , sőt, felhívja a figyelmet, hogy ha ez kevés, vehetek plusz pénzért feladható 20kg-osat! Próbáltam utana keresni, de egyenlőre nem találtam egyértelmű megnyugtató választ. Ezért szeretném ha megerősítést kapnék, hogy 5 db 20 kg-os poggyasz feladására van jogunk.
Kedves Gabriella!
Amennyiben a repjegy.hu-nál történt a vásárlás kérem küldje el a foglalási azonosítót az info(kukac)repjegy.hu címre. A Ryanair oldalán a foglalásába belépve tudja ellenőrizni a poggyászokat az „útvonal megtekintése” gombra kattintva. Akinek van feladott poggyásza, azon személyek beszállókártyáján a vonalkód alatt nagyon kis betűkkel szövegként van a poggyász feltüntetve.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Hello foglaltam online jegyet a ryan air- nél de rossz email cimet adtam meg hogy tudom ezt kijavitani?
Kedves Judit,
A foglalásba belépve tud e-mail címet módosítani.
üdvözlettel,
repjegy.hu
A Finnair-nél megvásárolt, általuk e-jegy megküldésével visszaigazolt jegy esetében csak nevet, tel.számot, e-mail címet kellett megadni. Ez rendben van? Mikor kell egyéb adatokat (útlevélszám, stb) megadni? A check-in alkalmával?
Kedves Miklós!
Foglaláshoz okmányszámot a legtöbb oldalon nem kell megadni, csak okmány szerinti nevet, születési dátumot, telefonszámont, e-mail címet, egyéb adatokat.
Kérdése függ a járat útvonalától is, sok légitársaság nem kér okmány adatok EU-n belül.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Üdvözlöm!
Wizzair légitársaságnál vettem 4 repülőjegyet és a beszállókártyák kinyomtatásánál vettem észre,hogy a saját adatimnál tévesen választottam ki a nemet. Female helyett Male lett választva.
Minden más adatom jó (név, okmányazonosító) Mi ilyenkor a teendő? Csak a kifele útra csináltam meg a beszállókártyákat. A visszaút beszállókártyáinál tudom javítani? Jelent ez problémát?
Előre is köszönöm a segítséget.
Kedves Krisztina!
A Wizz mobil applikációban díjmentesen lehet a titulust/nemet korrigálni.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Üdvözlöm!
Délkelet-Ázsiába utazom kétszeri átszállással, a teljes útra szóló rugalmas jegyem van, a Gotogate-en keresztül igényeltem, de kiegészítő szolgáltatásokat nem kértem. Becsekkolni elég az első légitársaságnál? Mi történik, ha valamilyen rajtam kívül álló okból nem jutok el az uticélig, mert pl. az időjárás miatt lekésem a csatlakozást? A légitársaság helytállni tartozik, azaz másik járattal továbbmehetek? Az Airhelp Plus szolgáltatást érdemes igénybe vennem ilyen estre?
Köszönöm a választ, előre is!
Kedves Gabi!
A jegyére nincs rálátásunk, kérem vegye fel a kapcsolatot a szolgáltatóval ahol a jegyet vásárolta.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Üdvözlöm! A wizzair légitársaságnál vettem 2 repülőjegyet. Sajnos ülőhelyet nem foglaltam bár nem is láttam rá lehetőséget. Érdeklődni szeretnék ezt hogyan pótolhatom?
Tisztelt Érdeklődő!
Utólag ülést foglalni a Wizzair weboldalán vagy a Wizzair mobil applikációban, díj ellenében lehetséges!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Üdvözlöm!
A Wizzair légitársaságnál vásároltam négy jegyet Németországba oda-vissza. Az unokahúgom nevét fejből írtam be, de mint kiderült csak egy keresztneve van a személyi igazolványában.
A check-in-t már korábban megcsináltam.
Ki szerettem volna törölni a nem hivatalos keresztnevet, de csak 3 karaktert enged ingyen. A módosítás díja oda-vissza kétszer 15.000 Ft lenne. Ráadásul új check-in-re szólít fel az oldal, miközben a módosítást nem hajtottam még végre és nem is fizettem még érte 30.000 Ft-ot.
Szeretném megtudni, hogy szükséges-e módosítanom a nevet, van-e olcsóbb módja és el kell-e végeznem a check-in-t újra az unokahúgom részére.
Előre is köszönöm!
Kedves Zoltán!
Kérjük vegye fel a kapcsolatot a légitársaság ügyfélszolgálatával és próbáljon meg kérni díjmentes névkorrekciót.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Kedves Zoltán!
Hasonló cipőben járok, mi lett a történet vége? Sikerült a név módosítás ingyenesen?
Tisztelt Repjegy!
Wizzairnal vettünk jegyet hazafelé Eilat-Budapest irányba.
Nem kértünk ülőhelyet, viszont így kiderült csak a járat indulása előtt két nappal tudunk onilne utasfelvételt végezni. Ez nem is lenne baj ha Eilatbol lehetne Appon beszallókártyázni. Nyomtatni meg ottartozkidás alatt kétséges, h tudok.
Kérdésem: Ha most utólag veszek ülőhelyet akkor az onile utasfelvétel is 30 napos lesz? Vagyis itthon tudom nyomtatni?
Köszönettel
Kiss László
Kedves László!
A légitársaság weboldalán vagy mobil applikációjában tud utolag ülőhelyet vásárolni, így az utasfelvétel is 30 napos lesz.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Üdvözlöm!
WizzAir Budapest-Larnaka járat törlés után megkaptuk az opciókat a foglalás módosítására vagy a repülő jegy árának visszaigénylésére. Mivel utazásunk időpontja fix, ezért a repülő jegyeket átfoglaltuk nem a Wizzair által javasolt másik időpontra, hanem Bécs-Larnaka ugyan akkor induló járatára, melyről megkaptuk a visszaigazoló kódot. Most egy héttel az indulás előtt a rendszer kijelezte, hogy nincs ilyen kódon és néven foglalás. A nem emelt díjas számon nem segíthettek, az emelt díjon pedig elmondták, hogy nincs érvényes foglalás. Más pénzmozgás nem történt a rendszerben, ezeket a jegyeket törölték 69 Euro/ fő áron. Így nem elég, hogy jegyünk, de pénzünk sincs egy héttel az indulás előtt. 6 főről van szó.
Az eredeti jegyeket fél évvel ezelőtt foglaltuk és fizettük.
Az ügyfélszolgálat egyetlen javaslata a panaszlevél megfogalmazása volt, melyre 30 napon belül kötelesek válaszolni. 8 nap van az utazásig. 🙁
Mit lehet ilyenkor tenni, hogy elutazhassunk a lefoglalt és kifizetett programra? Hol van a pénzünk? Hogy törölhetnek Önkényesen jegyet mindenféle információadás nélkül?
Bármiféle ötlet van, hogy merre induljunk el, köszönjük a segítséget.
Üdvözlettel,
Vanda
Kedves Vanda!
Egyetlen javaslatunk a légitársaság ügyfélszolgálatának megkeresése lenne, remélhetőleg megoldják a problémát!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Tisztelt Repjegy!
Érdeklődnék, hogy Lufthansa és United Airlines járatokon lehetőség van-e egy betű módosítására a keresztnévben? Foglalás során nem használtam ékezetes betűt. Keresztnevem (Tünde) Tunde – ként adtam meg. Viszont a személyi igazolványban Tünde – ként szerepel a nevem, amit a személyi igazolvány alján lévő sávban Tuende – re ír át, így egy betű különbség van. Köszönöm a választ!
Kedves Tünde!
Kérem vegye fel a kapcsolatot a jegyet kiállító irodával, légitársasággal. Az útlevélben szereplő nevet kérem ellenőrizze!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Ryanarnal felnőt jegyet vettünk a gyermekemnek.
Most nem enged be csekkolni mert a születési évet nem adja ki ,csak 2003 ig.
A lányom viszont 2010 ben született.
Mit tehetek?
Kedves Marianna!
Kérem vegyék fel a kapcsolatot a Ryanair Chat szolgáltatásán keresztül a légitársasággal.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Qatar járatra foglaltam jegyet, de a 2. keresztnevet nem írtam be. Átszállok Dohaban és vissza Maléból indulok. Lesz problémám? Kell valamit intézzek? Ha igen hol tudom? 2020.02.12-én repülnék
Kedves Andrea!
Kérjük vegye fel a kapcsolatot a jegyet kiállító irodával!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Sziasztok!
A koronavírusra való tekintettel nem szeretnénk Londonba utazni, azonban a rendszer nem enged dátumot módosítani. Mi a teendő ebben az esetben?
Kedves Nóra!
Kérem vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az info(kukac)repjegy.hu címen!
A levélben legyen szíves feltüntetni pontos foglalási azonosítóját!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Tisztelt Repjegy!
A Wizzair légitársaságnál vásároltam 2 jegyet magam és kislányom (10 éves) részére.
Lányomnak elfelejtettem beleírni a 2. keresztnevét (oda-vissza útra is). Lehet gond ebből vagy kérni fogják, hogy 36e Ft-ért módosítsam vagy elfogadják így is? Jó lenne.
Köszönettel
Ági
Kedves Ági!
A légitársaság telefonos ügyfélszolgálata tud segíteni a névkorrekcióval kapcsolatban!
üdvözlettel,
repjegy.hu
Tisztelt Repjegy.hu!
A Wizzair légitársaságnál vettem jegyet, de a keresztnevem egyik része lemaradt. 2 keresztnevem van, de mindkettő elsőnek számít. Várhatóan ez probléma lenne? Ha igen hogyan javíttathatom? Költsége is lenne?
Kedves Csillag Virág!
A légitársaság telefonos ügyfélszolgálata tud segíteni a névkorrekcióval kapcsolatban!
üdvözlettel,
repjegy.hu