Összegyűjtöttük a legfontosabb infókat járattörlésekkel és késésekkel kapcsolatban: mikor jár kártérítés, kihez lehet fordulni, mik az utasok lehetőségei? Ha Ön is szokott repülővel utazni, ezekkel nem árt tisztában lennie!
A légi forgalomban évről évre növekedés tapasztalható. Az új járatoknak és bővülő útvonalhálózatoknak köszönhetően megnövekedett az európai repülőterek utasforgalma. Emiatt sajnos gyakrabban fordulhatnak elő járatkésések vagy váratlan járattörlések, melyek esetén nem árt tisztában lenni azzal, hogy milyen jogok illetik meg az utasokat.
Sokan nem tudják, de az Európai Unió légi utasait egy tíz éves rendelet védi a késések, váratlan járattörlések, vagy túlkönyvelések ellen. Érdemes tudni, hogy jelentős, azaz három órát meghaladó késés esetén minden utasnak kártérítés jár, melynek összege személyenként akár 600 euró is lehet. A kártérítés az uniós rendelet szerint akkor jár, ha a késés a légitársaságnak felróható okból történik és a rendelet nem tesz különbséget hagyományos, fapados, vagy charter járat között.
Az egyes légtársaságok késés, járattörlés esetén különböző módon, kisebb-nagyobb sikerrel tájékoztatják utasaikat és próbálják kezelni az ilyen helyzeteket. Az utasok pedig időnként értetlenül állnak a helyzet előtt, főleg egy idegen országban, és kicsit kiszolgáltatva érzik magukat hosszú órákat várva a repülőtéren.
Az érdekérvényesítés nem egyszerű. A legtöbb esetben külföldi légitársaságtól kell a valósnak vélt kártérítési összeget behajtani, ami még a gyakorlott és idegen nyelveket jól beszélő utasoknak is hosszadalmas és költséges kaland lehet. Az egyéni próbálkozások ezért idő, pénz és egy esetleges nemzetközi per anyagi kockázata miatt gyakran eredménytelenek. A légitársaságok természetesen felkészültek a témában. Ezek a cégek gyakran külföldi székhellyel rendelkeznek és rutinosan hárítják el a bizonytalan próbálkozókat. Gyakori, hogy a légitársaságok jóval kisebb összegű reptéri étkezési kupont, vagy később, utólag reklamálók részére olyan utazási kupont kínálnak, melyet csak saját járaton lehet felhasználni.
Ennek a problémának a kezelésére ajánljuk a kifejezetten erre szakosodott, magyar tulajdonú Flight Refund nevű partnerünket, mely megfelelő jogi, pénzügyi és szakmai háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy a regisztrált utasok nevében megkeresse a légitársaságokat és bevasalja a jogos követeléseket. A Flight Refund utazási irodákkal együttműködve képviseli az utasokat, web alapú szolgáltatásával bárhonnan könnyen elérhető, és gyors, rugalmas ügyintézéssel tájékoztatja az utasokat a jogaikról és teendőikről. Az utasnak nincs más dolga, mint regisztrálni az ügyét a weboldalon (www.flight-refund.hu), innentől kezdve a szolgáltató átveszi a követelést és elkezdi az időnként hosszadalmas jogi ügymenetet a légitársaságokkal.
Fontos, hogy a cég sikerdíjas szolgáltatást kínál, így a pórul járt utasnak semmilyen pénzügyi kockázata vagy előzetes befektetése nincs, a cég csak abban az esetben számítja fel a sikerdíjat, ha a légitársaság már kifizette a jogos kártérítést.
One Response
Sziasztok!
Nekem is jó tapasztalatom van a céggel. 1 hónapja hajtották be a kompenzációt amiért nagyon hálás vagyok a cégnek. Ajánlom őket azoknak akik hasonló cipőben jártak.