Ha nem ugyanott szállna fel a repülőre, mint ahova érkezett, esetleg egy körutazást tervez, vagy átszállás előtt több napot tartózkodna egy városban, akkor érdemes a többszakaszos repülőjegy opciót választania!
Számos esetben megéri ez a konstrukció. Ma már nagyon jó tömegközlekedési lehetőségek vannak, amikbe a repterek is be vannak csatolva. Így, ha a legolcsóbb megoldást keressük, előfordulhat, hogy jobban megéri anyagilag, ha egy oda-vissza repülőjegy helyett a visszaútra egy másik város repterén szállunk fel.
Ugyanez a megoldás a legkedvezőbb abban az esetben is, ha nemcsak egy, hanem két vagy több várost is meg szeretnénk nézni egy adott országban. Körutazás tervezése esetén például a keresőbe írjuk be az útvonalat és az időpontokat, és a rendszer kiadja a legjobb lehetőségeket. Egyes kontinensek esetében, például Ázsiában és Amerikában sokkal olcsóbb többszakaszos repülőjegyet vásárolni, mint egyenként egy-egy belső járatra szóló jegyet megvenni, illetve, ha többszakaszos repülőjegyet veszünk, akkor a poggyász feltételek is jobbak lesznek. Az országon belüli, külön megvásárolt repjegyekkel szemben a többszakaszos repülőjegyek az esetek többségében már tartalmazzák a feladott poggyászt is. A külön megvásárolt belső járatokra szóló repjegyekhez a repülőtéren lehet külön megvásárolni a feladott poggyászt.
Mire kell figyelni a többszakaszos repülőjegy esetén?
Mivel egy adott városban több reptér is lehet, mindig alaposan nézzük át, honnan indul a gép, nehogy lekéssük a csatlakozást.
A többszakaszos repülőjegy némi kötöttséggel is jár, ugyanis csak a megadott sorrendben, a megadott időpontokban lehet a jegyeket felhasználni az adott járatra. Egy nagyobb körutazás esetén emiatt fontos betartani az eredeti útitervet, így nincs lehetőség spontán kitérőkre. Ha az utas nem használja fel a repülőjegyét egy adott szakaszon, automatikusan törli a rendszer a teljes foglalást, és csak új jegy vásárlása esetén tud tovább utazni.
Ha a csatlakozásra több órát kell várni, például este érkezik meg az utas, de csak másnap reggel indul tovább, akkor a szállást magának kell biztosítania vagy a tranzit váróban kell eltöltenie az időt. A légitársaságok ilyen esetben ugyanis nem biztosítanak szállást.
Körutazás tervezésekor figyeljünk arra is, hogy minden érintett országba szükséges dokumentum, vízum meglegyen akkor is, ha csak átszállunk. Ilyen helyzet például, ha Kanadán keresztül utazunk az Egyesült Államokba, ekkor ETA és ESTA vízummal kell rendelkezni.
Figyeljünk arra is, hogy szakaszonként eltérhet a légitársaságok szabályzata a módosítás, visszatérítés kérdésében.