Egyéb

A Ryanair tovább nehezíti ügyfeleink életét

A Ryanair légitársaság bevezetett egy új, „Customer Verification” nevezetű űrlapot, melynek kitöltése kötelező minden olyan utas számára, akinek törölték vagy módosították a járatát!


Utasaink életét nem csak a koronavírus-járvány okozta bizonytalanságok nehezítik mostanság, hanem van, hogy a légitársaságok is. Most a Ryanair diszkont légitársaság vezetett be egy olyan új, ügyintézési modult a pandémia következtében törölt járatainak pénzvisszafizetésére, amiből teljesen kizártak minden utazási irodát.

Azon utasaink, akik a repjegy.hu-n a Ryanair valamely járatára foglaltak repjegyet, de azt törölték, vagy módosították a menetrendjét, ezentúl sajnos csak limitáltan vehetik igénybe ügyfélszolgálatunk segítségét. Az eddigi gyakorlat alapján, ha ügyfeleinknek problémája adódott, azt az ügyfélszolgálaton dolgozó kollégáink magas szakértelemmel, és sokszor verejtékes munkával megoldották az utas számára, együttműködve az adott légitársasággal. Ezt a jól bevált rendszert borította most fel alaposan a Ryanair azzal, hogy az utasok érdekeit képviselő közvetítőket és utazási irodákat, teljesen kizárták az ügymenetek kezeléséből. Létrehoztak egy online platformot, melynek kitöltése minden – panasszal rendelkező – utas számára kötelező!

A kitöltött űrlap beküldését követően a légitársaság közvetlenül az utasokkal veszi fel a kapcsolatot a további teendőket illetően. A Ryanair légitársaság ezt az új eljárásrendet visszamenőleg is alkalmazza az összes jegyértékesítő irodánál vásárolt repülőjegyre. Akkor is, ha az utazó vagy az őt képviselő iroda jóval korábban jelezte a járattörlés, vagy menetrendváltozás miatti visszatérítés megigénylését.

A kitöltendő online űrlap az alábbi linken érhető el ( 2. oldalon lesz a dokumentum feltöltés lehetősége az adatmegadást követően): https://onlineform.ryanair.com/ie/en/contact-us-ota

Az alábbi dokumentumokat szükséges feltölteni az űrlapkitöltés során:

  • Customer Verification Form (letöltés: itt): az űrlap, melyet pontos kitöltés után, szkennelve vagy jó minőségben lefotózva kell feltölteni.
  • Copy of your ID and signature e.g. passport or driving license: Útiokmány, lehetőleg mindkét oldala szkennelve vagy jó minőségben lefotózva
  • Proof of address e.g. household bill – Igazolás a lakcímről: lakcímkártya, lehetőleg mindkét oldala beszkennelve vagy jó minőségben lefotózva
  • Original booking confirmation from the Online Travel Agency (OTA):  Az eredeti foglalásról szóló visszaigazolást is csatolni szükséges, melyet irodánktól, a repjegy.hu-tól kapott.

A pontos kitöltéshez segítséget nyújt az alább megtekinthető minta:


Sajnos, mivel kizárólag közvetlenül az utazónak engedélyezik a visszatérítések kezelését, a Ryanair megtagadta ügyfélszolgálatunkkal az együttműködést, így ha oldalunkon vásárolta meg a légitársaság jegyét és törölték, vagy módosították repülőjáratát, limitáltak a lehetőségeink a segítséget illetően.

Ahogy eddig is és továbbra is megteszünk mindent ügyfeleink tájékoztatása és segítése érdekében, de sajnos a légitársaság ezen döntéseire, ügymeneti változásaira nincs ráhatásunk. Annyit tehetünk, hogy amennyiben a dokumentum kitöltésében elakadna, vagy segítségre lenne szüksége, kérjük jelezze azt ügyfélszolgálatunkon, és az Ön nevében, adataival, valamint beleegyezésével feltöltjük a kért dokumentumokat a légitársaság által kért oldalra. Továbbá amennyiben a fentiekkel ellentétben mégis irodánk kapná meg az igényelt összeget, úgy természetesen azonnal értesíteni fogjuk utasainkat, és elindítjuk a folyósítást! 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük