Utazási tanácsok

Elveszett a poggyászom, mit tegyek?

Elveszett a poggyászom, mit tegyek?

Hogyan lehet megelőzni egy poggyász elvesztését, mi a teendő ha nem találjuk a csomagunkat a szalagon? Kihez forduljunk, ha megsérült a bőröndünk a szállítás során? Ezekre a kérdésekre adunk most választ.

Tíz évvel ezelőtt még kétszer annyi csomag veszett el a repülős utak során, mint manapság. A friss adatok alapján 1000-ből 900 csomag épségben megérkezik a célállomásra, a maradék 100 döntő többsége pedig csupán késik, és mindössze 1 vagy 2 tűnik el véglegesen. Persze, egy egyhetes külföldi nyaralás esetében már az is épp elég bosszantó, ha napokat késik a csomagunk, benne az összes ruhánkkal, tisztálkodószerekkel. Ennek enyhítése érdekében egy váltás ruhaneműt érdemes a kézipoggyászban elhelyezni.

Hogyan előzhetjük meg, hogy egy elveszett poggyász miatt kelljen mérgelődnünk?

Mi is sokat tehetünk utasként annak érdekében, hogy a csomagunk időben felkerüljön a repülőgépre, így velünk együtt meg is érkezzen a célállomásra.

A legfontosabb tennivaló, hogy időben érjünk ki a reptérre. Ha ugyanis a check-in legvégére esünk be, a reptéri dolgozók elsődlegesen abban segítenek, hogy mi, utasok időben felkerüljünk a gépre. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a poggyász már lemarad és csak egy következő géppel küldik utánunk, ami már magában hordozza a bőrönd-eltűnés esélyét is.

Figyeljünk arra, hogy ne legyen túl nagy vagy nehéz a bőrönd! Ha a gép tömege eléri a megadott súlykorlátozást, akkor nem tesznek fel több csomagot, és ez esetben elsősorban a nagy, túlsúlyos bőröndöket veszik le vagy már fel sem teszik a gépre. Ezeket a csomagokat szintén egy következő járattal fogják majd a célállomásra eljuttatni.

Elveszett poggyász - mi a teendő?
Figyeljünk a bőrönd súlyára

Probléma lehet az is, ha valamilyen tiltott tárgy van a bőröndünkben. Ha a csomagok átvizsgálásakor valami gyanús tárgyat találnak, a bőröndöt kiemelik a többi közül és kinyitják, majd alaposan átvizsgálják. Ez több időt vesz igénybe, emiatt előfordulhat, hogy ez a bőrönd már nem fog feljutni a gépre. Utazás előtt mindig tájékozódjunk arról, mit lehet a feladott poggyászban szállítani!

Ha több átszállással, különböző légitársaságokkal utazunk, az szintén megnöveli a csomag elkeveredésének esélyét.

Segíthet a bőrönd beazonosításában, hogy egy címkén vagy a bőröndben feltüntetjük adatainkat: nevünket, címünket, ahová kézbesíthetik a bőröndöt és a telefonszámunkat, amin bármikor elérhetnek minket.

Mit tegyünk, ha eltűnt a csomagunk?

Egy poggyász akkor számít eltűntnek, ha 21 napon belül nem sikerül kikézbesíteni a tulajdonosnak. Ha nincs ott a bőrönd a futószalagon, azonnal jelentsük be az eltűnését a repülőtér érkezőtranzitjában az elveszett poggyászok ügyfélszolgálatánál. Minden bőrönd a poggyászcímke alapján azonosítható, bárhová is került. Előfordulhat az is, hogy leesett a poggyászcímke, ezért elkérik az összes személyes adatunk mellett a bőröndre vonatkozó információkat is: mérete, színe és tartalma is fontos. Ezt követően értesítsük a légitársaságunkat is.

Elveszett poggyász - mi a teendő?
Ha nincs meg a poggyászunk, azonnal jelentsük be

Amennyiben nem veszett el, de késett a csomagunk, akkor is jár kártérítés, amelynek mértéke légitársaságonként eltér. Van, ahol napidíjat számolnak fel, máshol pedig a szükséges holmik, például váltás fehérnemű, tisztálkodószerek számláját egyenlítik ki utólag. Az elveszett poggyász esetében, egy adott összeghatárig megtérítik a bőrönd és a benne lévő holmik értékét. Különösen akkor, ha értékes holmit is szállíttatunk, például fotósfelszerelést, érdemes poggyászbiztosítást kötni.

Mit tegyünk, ha sérült a csomagunk?

Előfordulhat az is, hogy sérülten kerül le a poggyászunk a csomagkiadó futószalagról. Ilyen esetekben is van lehetőségünk enyhíteni az ezzel járó kellemetlenségeket. Ha ugyanis a bőröndünk elszakadt, megrepedt, kitört a kereke, vagy bármi szemmel látható sérülés keletkezett rajta, akkor a javíttatást vagy az új bőrönd árát megtérítik nekünk. Ilyenkor annyit kell tennünk, hogy még ott helyben a repülőtéren jelezzük a kárt az erre kijelölt ügyfélszolgálaton.

Sérült poggyász - mi a teendő?
A bőrönd javíttatását a légitársaságok megtéríthetik nekünk

Kapcsolódó írások

    3 Responses

  1. Hová kell, illetve lehet forduljak, ha 2 órával a hajnali WIZZ AIR gép indulása előtt megpróbáltam leadni a csomagomat, de ez 15 utastársammal egyetemben nem sikerült és a gép FELSZÁLLT, nélkülünk??? Ebben az esetben anyagi veszteség alatt nem csak a repülőjegy ára értendő, hanem a továbbutazás érdekében online kifizetett vonatjegy ára is. A reptéri panaszkönyvbe hiába írtam az esetről bejegyzést közel 2 hónappal ezelőtt SEMMI REAGÁLÁS NEM TÖRTÉNT. Hogyan tovább? Ki tud érdemben segíteni és kártérítést fizetni?

    1. Kedves Gergely,

      A légitársaság weboldalán tudja panaszát benyújtani melynek kivizsgálása a légitársaság hatásköre. Általában 30 napon belül válaszolnak.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  2. Köszönöm válaszukat. A WizzAir nem tartja magát felelősnek. Nem értem. Kinek az alkalmazottai veszik át a nem kis pénzért feladandó poggyászunkat? Illetve jelen esetben két óra alatt ez miért nem sikerült? S ki tartozik kártérítéssel? Az eset két hónapja, július 6.-án történt.
    Üdvözlettel: Berényi Gergely

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.