Utazási tanácsok

Elveszett a poggyászom, mit tegyek?

Elveszett a poggyászom, mit tegyek?

Mi a teendő ha nem találjuk a csomagunkat a szalagon? Kihez forduljunk, ha megsérült a bőröndünk a szállítás során? Hogyan lehet megelőzni egy poggyász elvesztését? Minden felmerülő kérdésre választ adunk, ami elveszett poggyász esetén felmerül.

Tíz évvel ezelőtt még kétszer annyi csomag veszett el a repülős utak során, mint manapság. A friss adatok alapján 1000-ből 900 csomag épségben megérkezik a célállomásra, a maradék 100 döntő többsége pedig csupán késik, és mindössze 1 vagy 2 tűnik el véglegesen. Persze, egy egyhetes külföldi nyaralás esetében már az is épp elég bosszantó, ha napokat késik a csomagunk, benne az összes ruhánkkal, tisztálkodószerekkel. Ennek enyhítése érdekében egy váltás ruhaneműt érdemes a kézipoggyászban elhelyezni.

Hogyan előzhetjük meg, hogy egy elveszett poggyász miatt kelljen mérgelődnünk?

Mi is sokat tehetünk utasként annak érdekében, hogy a csomagunk időben felkerüljön a repülőgépre, így velünk együtt meg is érkezzen a célállomásra.

A legfontosabb tennivaló, hogy időben érjünk ki a reptérre. Ha ugyanis a check-in legvégére esünk be, a reptéri dolgozók elsődlegesen abban segítenek, hogy mi, utasok időben felkerüljünk a gépre. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a poggyász már lemarad és csak egy következő géppel küldik utánunk, ami már magában hordozza a bőrönd-eltűnés esélyét is.

Figyeljünk arra, hogy ne legyen túl nagy vagy nehéz a bőrönd! Ha a gép tömege eléri a megadott súlykorlátozást, akkor nem tesznek fel több csomagot, és ez esetben elsősorban a nagy, túlsúlyos bőröndöket veszik le vagy már fel sem teszik a gépre. Ezeket a csomagokat szintén egy következő járattal fogják majd a célállomásra eljuttatni.

Elveszett poggyász - mi a teendő?
Figyeljünk a bőrönd súlyára

Probléma lehet az is, ha valamilyen tiltott tárgy van a bőröndünkben. Ha a csomagok átvizsgálásakor valami gyanús tárgyat találnak, a bőröndöt kiemelik a többi közül és kinyitják, majd alaposan átvizsgálják. Ez több időt vesz igénybe, emiatt előfordulhat, hogy ez a bőrönd már nem fog feljutni a gépre. Utazás előtt mindig tájékozódjunk arról, mit lehet a feladott poggyászban szállítani!

Ha több átszállással, különböző légitársaságokkal utazunk, az szintén megnöveli a csomag elkeveredésének esélyét.

Segíthet a bőrönd beazonosításában, hogy egy címkén vagy a bőröndben feltüntetjük adatainkat: nevünket, címünket, ahová kézbesíthetik a bőröndöt és a telefonszámunkat, amin bármikor elérhetnek minket.

Mit tegyünk, ha eltűnt a csomagunk?

Egy poggyász akkor számít eltűntnek, ha 21 napon belül nem sikerül kikézbesíteni a tulajdonosnak. Ha nincs ott a bőrönd a futószalagon, azonnal jelentsük be az eltűnését a repülőtér érkezőtranzitjában az elveszett poggyászok ügyfélszolgálatánál. Minden bőrönd a poggyászcímke alapján azonosítható, bárhová is került. Előfordulhat az is, hogy leesett a poggyászcímke, ezért elkérik az összes személyes adatunk mellett a bőröndre vonatkozó információkat is: mérete, színe és tartalma is fontos. Ezt követően értesítsük a légitársaságunkat is.

Elveszett poggyász - mi a teendő?
Ha nincs meg a poggyászunk, azonnal jelentsük be

Amennyiben nem veszett el, de késett a csomagunk, akkor is jár kártérítés, amelynek mértéke légitársaságonként eltér. Van, ahol napidíjat számolnak fel, máshol pedig a szükséges holmik, például váltás fehérnemű, tisztálkodószerek számláját egyenlítik ki utólag. Az elveszett poggyász esetében, egy adott összeghatárig megtérítik a bőrönd és a benne lévő holmik értékét. Különösen akkor, ha értékes holmit is szállíttatunk, például fotósfelszerelést, érdemes poggyászbiztosítást kötni.

Mit tegyünk, ha sérült a csomagunk?

Előfordulhat az is, hogy sérülten kerül le a poggyászunk a csomagkiadó futószalagról. Ilyen esetekben is van lehetőségünk enyhíteni az ezzel járó kellemetlenségeket. Ha ugyanis a bőröndünk elszakadt, megrepedt, kitört a kereke, vagy bármi szemmel látható sérülés keletkezett rajta, akkor a javíttatást vagy az új bőrönd árát megtérítik nekünk. Ilyenkor annyit kell tennünk, hogy még ott helyben a repülőtéren jelezzük a kárt az erre kijelölt ügyfélszolgálaton.

Sérült poggyász - mi a teendő?
A bőrönd javíttatását a légitársaságok megtéríthetik nekünk

    4 Responses

  1. Hová kell, illetve lehet forduljak, ha 2 órával a hajnali WIZZ AIR gép indulása előtt megpróbáltam leadni a csomagomat, de ez 15 utastársammal egyetemben nem sikerült és a gép FELSZÁLLT, nélkülünk??? Ebben az esetben anyagi veszteség alatt nem csak a repülőjegy ára értendő, hanem a továbbutazás érdekében online kifizetett vonatjegy ára is. A reptéri panaszkönyvbe hiába írtam az esetről bejegyzést közel 2 hónappal ezelőtt SEMMI REAGÁLÁS NEM TÖRTÉNT. Hogyan tovább? Ki tud érdemben segíteni és kártérítést fizetni?

    1. Kedves Gergely,

      A légitársaság weboldalán tudja panaszát benyújtani melynek kivizsgálása a légitársaság hatásköre. Általában 30 napon belül válaszolnak.

      üdvözlettel,
      repjegy.hu

  2. Köszönöm válaszukat. A WizzAir nem tartja magát felelősnek. Nem értem. Kinek az alkalmazottai veszik át a nem kis pénzért feladandó poggyászunkat? Illetve jelen esetben két óra alatt ez miért nem sikerült? S ki tartozik kártérítéssel? Az eset két hónapja, július 6.-án történt.
    Üdvözlettel: Berényi Gergely

  3. Mielőtt még elkezdődik az egymásra mutogatás a következő tanulságos eset.
    Csütörtök este W6 2206 járat .
    Két óra késés.
    Csomag Londonban hagyva
    Ígéret ,hogy a csüt éjféli gép hozza
    Most szombat este.Semmi hír semmi tracking info.
    Sehol egy telefonszám.A megadott mailre semmi válasz.
    Csak azt kívánom,hogy annak aki valami bla bla val kezd magyarázkodni azzal ugyanilyen eset történjen.Ja és priority jegy is volt
    Gratulálok Wizzair
    Nagy István

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..