Mi a teendő ha nem találjuk a csomagunkat a szalagon? Kihez forduljunk, ha megsérült a bőröndünk a szállítás során? Hogyan lehet megelőzni egy poggyász elvesztését? Minden felmerülő kérdésre választ adunk!
Tíz évvel ezelőtt még kétszer annyi csomag veszett el a repülős utak során, mint manapság. A friss adatok alapján 1000-ből 900 csomag épségben megérkezik a célállomásra, a maradék 100 döntő többsége pedig csupán késik, és mindössze 1 vagy 2 tűnik el véglegesen. Persze, egy egyhetes külföldi nyaralás esetében már az is épp elég bosszantó, ha napokat késik a csomagunk, benne az összes ruhánkkal, tisztálkodószerekkel. Ennek enyhítése érdekében egy váltás ruhaneműt érdemes a kézipoggyászban elhelyezni.
Hogyan előzhetjük meg, hogy egy elveszett poggyász miatt kelljen mérgelődnünk?
Mi is sokat tehetünk utasként annak érdekében, hogy a csomagunk időben felkerüljön a repülőgépre, így velünk együtt meg is érkezzen a célállomásra.
A legfontosabb tennivaló, hogy időben érjünk ki a reptérre. Ha ugyanis a check-in legvégére esünk be, a reptéri dolgozók elsődlegesen abban segítenek, hogy mi, utasok időben felkerüljünk a gépre. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a poggyász már lemarad és csak egy következő géppel küldik utánunk, ami már magában hordozza a bőrönd-eltűnés esélyét is.
Figyeljünk arra, hogy ne legyen túl nagy vagy nehéz a bőrönd! Ha a gép tömege eléri a megadott súlykorlátozást, akkor nem tesznek fel több csomagot, és ez esetben elsősorban a nagy, túlsúlyos bőröndöket veszik le vagy már fel sem teszik a gépre. Ezeket a csomagokat szintén egy következő járattal fogják majd a célállomásra eljuttatni.

Probléma lehet az is, ha valamilyen tiltott tárgy van a bőröndünkben. Ha a csomagok átvizsgálásakor valami gyanús tárgyat találnak, a bőröndöt kiemelik a többi közül és kinyitják, majd alaposan átvizsgálják. Ez több időt vesz igénybe, emiatt előfordulhat, hogy ez a bőrönd már nem fog feljutni a gépre. Utazás előtt mindig tájékozódjunk arról, mit lehet a feladott poggyászban szállítani!
Ha több átszállással, különböző légitársaságokkal utazunk, az szintén megnöveli a csomag elkeveredésének esélyét.
Segíthet a bőrönd beazonosításában, hogy egy címkén vagy a bőröndben feltüntetjük adatainkat: nevünket, címünket, ahová kézbesíthetik a bőröndöt és a telefonszámunkat, amin bármikor elérhetnek minket.
Mit tegyünk, ha eltűnt a csomagunk?
Ha nincs ott a bőrönd a futószalagon, azonnal jelentsük be az eltűnését a repülőtér érkezőtranzitjában az elveszett poggyászok ügyfélszolgálatánál. Minden bőrönd a poggyászcímke alapján azonosítható, bárhová is került, ezért is fontos megőrizni a check-in során kapott csomagcímkét. Előfordulhat az is, hogy leesett a poggyászcímke, ezért elkérik az összes személyes adatunk mellett a bőröndre vonatkozó információkat is: mérete, színe, gyártmánya, formája és tartalma is fontos – tipp: ha „egyenbőrönddel” utazunk, akkor érdemes egy színes szalagot, huzatot, vagy egyéb megkülönböztető jelzéssel ellátni a gyorsabb beazonosítás érdekében. A káresemény felvételét követően egy esetszámot kapunk, amellyel a légitársaság honlapján, vagy az ügyfélszolgálat által biztosított oldalon tudunk tájékozódni a csomagunk hol létéről.

Amennyiben a poggyászt egy későbbi járattal szállítják úti célunkra, akkor a légitársaság eljuttatja azt a tulajdonosához, így mindenképpen olyan címet adjunk meg, ahol át is tudjuk azt venni. Amennyiben csomagunk az odafelé úton tűnik el, úgy a légitársaság köteles biztosítani vouchert, és/vagy tisztálkodási csomagot, illetve keretösszeget, amivel addig is pótolhatjuk az úton lévő ruháinkat – erről minden esetben érdemes az elveszett poggyász pultnál érdeklődni.
Amennyiben 21 napig nem kapjuk meg a csomagunkat, akkor hivatalosan is elveszett poggyásznak nyilvánítják, ebben az esetben egy adott összeghatárig megtérítik a bőrönd és a benne lévő holmik értékét.
A biztonság kedvéért, de különösen akkor, ha értékes holmit is szállíttatunk, például fotósfelszerelést, érdemes poggyászbiztosítást kötni, mert mind a poggyász késedelem, mind az eltűnés esetén térítenek a légitársasági díjakon felül.
Mit tegyünk, ha sérült a csomagunk?
Előfordulhat az is, hogy sérülten kerül le a poggyászunk a csomagkiadó futószalagról. Ilyen esetekben is van lehetőségünk enyhíteni az ezzel járó kellemetlenségeket. Ha ugyanis a bőröndünk elszakadt, megrepedt, kitört a kereke, vagy bármi szemmel látható sérülés keletkezett rajta, akkor a javíttatást vagy az új bőrönd árát megtérítik nekünk. Ilyenkor annyit kell tennünk, hogy még ott helyben a repülőtéren jelezzük a kárt az erre kijelölt ügyfélszolgálaton.

4 Responses
Hová kell, illetve lehet forduljak, ha 2 órával a hajnali WIZZ AIR gép indulása előtt megpróbáltam leadni a csomagomat, de ez 15 utastársammal egyetemben nem sikerült és a gép FELSZÁLLT, nélkülünk??? Ebben az esetben anyagi veszteség alatt nem csak a repülőjegy ára értendő, hanem a továbbutazás érdekében online kifizetett vonatjegy ára is. A reptéri panaszkönyvbe hiába írtam az esetről bejegyzést közel 2 hónappal ezelőtt SEMMI REAGÁLÁS NEM TÖRTÉNT. Hogyan tovább? Ki tud érdemben segíteni és kártérítést fizetni?
Kedves Gergely,
A légitársaság weboldalán tudja panaszát benyújtani melynek kivizsgálása a légitársaság hatásköre. Általában 30 napon belül válaszolnak.
üdvözlettel,
repjegy.hu
Köszönöm válaszukat. A WizzAir nem tartja magát felelősnek. Nem értem. Kinek az alkalmazottai veszik át a nem kis pénzért feladandó poggyászunkat? Illetve jelen esetben két óra alatt ez miért nem sikerült? S ki tartozik kártérítéssel? Az eset két hónapja, július 6.-án történt.
Üdvözlettel: Berényi Gergely
Mielőtt még elkezdődik az egymásra mutogatás a következő tanulságos eset.
Csütörtök este W6 2206 járat .
Két óra késés.
Csomag Londonban hagyva
Ígéret ,hogy a csüt éjféli gép hozza
Most szombat este.Semmi hír semmi tracking info.
Sehol egy telefonszám.A megadott mailre semmi válasz.
Csak azt kívánom,hogy annak aki valami bla bla val kezd magyarázkodni azzal ugyanilyen eset történjen.Ja és priority jegy is volt
Gratulálok Wizzair
Nagy István