Utazás előtt Utazási tanácsok

5 tipikus hiba utazáskor, amit könnyen elkövethetünk

Van néhány tipikus hiba utazáskor, melyeket bárhová is megyünk, hajlamosak vagyunk elkövetni. Ebből is látszik, hogy a repülővel való utazásnak a gyorsaság és kényelem mellett megvannak a maga szabályai és korlátai is, ezeket pedig néha nehéz észben tartani. Nézzük, melyek azok a tipikus hibák, amelyek leggyakrabban megesnek az emberekkel.

Lejárt az útlevele

Az Európai Unió országain belül elegendő az érvényes személyi igazolvány is. Távolabbi helyekre viszont már csak útlevéllel, esetenként vízummal tudunk elutazni. Mindenképpen időben ellenőrizze, hogy mikor jár le az útlevele. Legjobb, ha ezt már tervezés közben megteszi, különben előfordulhat, hogy az utazás előtt derül ki, hogy új okmányra van szükség. A legjobb, ha beírja az elektronikus naptárába a dátumot és egy hónappal előbbre beállítja a figyelmeztető jelzést is.

Mindig ellenőrizzük időben az útlevelünket

Szerencsére, ha egy héttel az indulás előtt derül ki, akkor még nincs olyan nagy baj. Sürgősséggel, felár ellenében még mindig időben kézhez kaphatja az útlevelét. Közvetlenül indulás előtt azonban sajnos már nincs mit tenni.

Túl sok a csomag

A repülőjegy megvásárlásával együtt a legpraktikusabb eldönteni azt is, mennyi csomagot kívánunk magunkkal vinni. Tapasztalt utazók már tudják, hogy egy hosszú hétvégére elég a kézipoggyász is, a több hetes útra pedig a feladott bőrönd a legjobb. Azokkal viszont, akiknek nincs kellő gyakorlatuk a csomagolásban, előfordulhat, hogy túl sok mindent szeretnének magukkal vinni és a végén nem fér be minden a táskába. A kézipoggyász mellé még akár a reptéren is feladhatja bőröndjét, azonban a mennyiségi korlátot nem léphetjük át.

Ilyenkor nincs mit tenni, át kell pakolni a csomagot, szelektálni kell, egészen addig, míg bele nem fér minden a bőröndbe. Annak érdekében, hogy ne stresszesen induljon a pihenés, érdemes már az utazás előtti napokban kigondolni, hogy mit szeretnénk magunkkal vinni. Így marad időnk mérlegelni, hogy vajon minden szükséges-e.

Tipikus hiba utazáskor, ha nem figyelünk oda az előírásokra

A csomagolással kapcsolatban egy másik tipikus hiba, amikor rosszul, nem az előírásoknak megfelelően pakolunk. Csomagolás előtt olvassuk el a légitársaság honlapján lévő instrukciókat. Ne vigyen magával tiltott tárgyat, valamint kétszer is ellenőrizze, hogy minden a megfelelő helyre/csomagba került-e. Tipikus hiba például, hogy a megengedettnél több folyadékot szeretnénk felvinni a fedélzetre, illetve a hátitáskába kerül például a manikűrkészlet.

Nem mindegy, hogy melyik poggyászba mi kerül

Az értékeket, például a pénzt, iratokat, laptopot, fényképezőgépet mindig a kézipoggyászba tegyük, míg a manikűrkészletet, naptejet a feladott bőröndbe. A kézipoggyászban csak az iratok, elektronikus eszközök, például a mobiltelefon, fényképezőgép, a szemüveg, az út során is szükséges gyógyszerek, némi enni és innivaló legyen. Folyadékból maximum 10 darab, egyenként legfeljebb 100 ml-es kiszerelésű üveg kerülhet a csomagba és az is csak átlátszó fóliatasakba helyezve. Arra figyeljünk oda, hogy a mennyiséget fel kell tüntetni, így olyan flakonokat csomagoljunk, amiken ez jól látszik.

Kényelmetlen a cipő

A nyaralásra szeretünk új holmikat is vásárolni, hogy a lehető legjobban mutassunk a képeken és jól érezzük magunkat az aznapi szerelésünkben. Azonban a városnéző utakra, túrázásokhoz, tulajdonképpen bármilyen útra érdemes a jól bejáratott, megszokott cipőnket magunkkal vinni. Az új cipő az első napokban még nyomhat, feltörheti a lábunkat, és ez épp elég kellemetlenség ahhoz, hogy ne az adott táj vagy város szépségeire figyeljünk.

Amennyiben mégis beleestünk volna ebbe a hibába vagy egy régi cipőnk hagyott cserben minket, több megoldás is létezik a dolog helyrehozására. Ha a sarkunkat törte fel, akkor egy jobb minőségű sebtapasz vagy a cipő belsejébe ragasztható sarokfogó, esetleg egy vékony talpbetét sokat segíthet. Végső esetben pedig megpróbálkozhatunk egy másik cipővel is, esetleg egy olyan márkáéval, amit jól ismerünk és tudjuk, hogy kényelmes.

Túl sok szuvenírt vettünk

Egy különleges útról természetes, hogy szeretnénk valami tárgyi emléket is magunkkal hozni. Sőt, a legtöbb helyen szokás a családot, közeli ismerősöket is meglepni valami aprósággal. Tipikus hiba utazáskor azonban, hogy nem figyelünk oda arra, mennyi szuvenírt vettünk. Csak a hazaút előtt derül ki, hogy nem fér be minden a bőröndbe, és emiatt például még egy vagy nagyobb poggyászt kell feladni, ami jelentős pluszköltséggel jár.

Figyeljünk oda, mennyi szuvenírt veszünk

Ha tudjuk magunkról, hogy szeretünk több emléktárgyat is hazahozni, akkor két dolgot tehetünk. Az egyik, hogy itthon a csomagolásnál nem pakoljuk tele a bőröndöt, így elegendő helyet biztosítunk a kint vásárolt szuveníreknek is. A másik lehetőség, hogy csak a reptéren, a duty free shopokban vásárolunk, mert az ott kifizetett, külön zacskóba helyezett árukat szabadon fel lehet vinni a gép fedélzetére és nem számítanak bele a kézipoggyászba.

Ezek a bejegyzések is érdekelhetik!